Cloud Technologies przejmuje OAN

opublikowano: 08-08-2017, 22:00

Notowana na NewConnect spółka ma przedwstępną umowę zakupu zorganizowanej części przedsiębiorstwa obejmującego m.in. markę OAN oraz istotne umowy handlowe.

Cloud Technologies to notowana na NewConnect spółka dostarczająca rozwiązania dla reklamodawców i wydawców z wykorzystaniem technologii Big Data. Przejęcie OAN (Online Advertising Network) ma na celu umocnienie pozycji rynkowej wchodzącej w skład grupy spółki Audience Network, świadczącej usługi z zakresu big data consultingu i optymalizacji kampanii online. OAN to sieć reklamowa, specjalizująca się w sprzedaży powierzchni reklamowej wydawców w ramach produktów sieciowych.

Piotr Prajsnar, prezes Cloud Technologies, dzięki przejęciu OAN chce poszerzyć ofertę dla wydawców. Liczy na efekty synergii. [FOT. SŁ]
Zobacz więcej

SZERSZY WACHLARZ:

Piotr Prajsnar, prezes Cloud Technologies, dzięki przejęciu OAN chce poszerzyć ofertę dla wydawców. Liczy na efekty synergii. [FOT. SŁ]

— Przez ostatnie kilka lat kładliśmy nacisk przede wszystkim na rozwijanie produktów dla reklamodawców, jednak wraz z pojawieniem się UnBlocka, umożliwiającego wyświetlanie reklam internautom pomimo używania przez nich oprogramowania blokującego, zaczęliśmy rozwijać ofertę skierowaną także do wydawców. Przejęcie OAN ją uzupełni i pomoże w dotarciu do szerszej grupy tych podmiotów. Naszym celem jest stworzenie dla wydawców kompleksowej oferty, w tym usługi monetyzacji zablokowanej wcześniej powierzchni. Liczymy na efekt synergii — mówi Piotr Prajsnar, prezes Cloud Technologies.

Wartość transakcji, która po spełnieniu warunków zawieszających, w tym zakończeniu due diligence, ma zostać sfinalizowana do końca września 2017 r., to 2 mln zł. Szacowana cena zakupu wynosi 2 mln zł i zostanie zapłacona w transzach najpóźniej do 30 czerwca 2018 r. OAN ma w ofercie produkty, które mają być komplementarne do oferty Audience Network i grupy Cloud Technologies. Są to m.in. Context.ad — sieć reklamy kontekstowej, Business.ad sieć reklamy biznesowej, Video.ad — sieć reklamy video, czy Premium.ad, czyli sieć displayowych pakietów tematycznych. Spółka współpracuje zarówno z domami mediowymi, jak i platformami DSP.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu