Wielu już prognozowało zmierzch kina, jako instytucji. Tymczasem ma się ono świetnie. Polacy coraz chętniej oglądają filmy na wielkim ekranie. A co? Coraz większą karierę robią filmowe biografie, wciąż na topie są animacje, polskie komedie romantyczne i filmy Patryka Vegi, do historii przeszły natomiast (przynajmniej na razie) ekranizacje lektur – taki obraz kina buduje Łukasz Muszyński z portalu Filmweb. Autor „Botoksu” gra, zdaniem filmoznawcy, w osobnej lidze. Skąd tak dobrze wie, co chce dostać polski widz?
- Robię badania – odpowiada Patryk Vega.
To dzięki nim wie, o czym ma być jego kolejny film, jakie ma wzbudzać emocje i których aktorów należy zaangażować, aby produkcja osiągnęła komercyjny sukces.
Jeszcze szybciej niż kinowych widzów przybywa w Polsce użytkowników platform streamingowych. Jak zmienia się i będzie się zmieniał ten rynek opowiada Michał Kreczmar z PwC.
Czy wiedzą Państwo co to jest TikTok? Jeśli nie, proponuję zapytać nastolatków, nawet tych ze szkoły podstawowej. Oni z pewnością wiedzą, a niektórzy z nich potrafią spędzać na TikToku ponad 3 godz. dziennie. O plusach i minusach współczesnych następców youtube mówi Bartek Sibiga z platformy społecznościowej DDOB.
Polacy oglądają też telewizję. Jaką, kiedy, jak często itd. Na wszystkie te pytania pozwalają odpowiedzieć badania telemetryczne. Jednak zdaniem Michała Wigurskiego z Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji metody, które są stosowane obecnie nie przystają już do współczesnych realiów. Dlatego nasz rozmówca opracowuje zupełnie nowe. Komu ich wprowadzenie w życie - co ma nastąpić za dwa lata – przyniesie korzyści, a kto ma powody, by się ich bać? I na te pytania znajdą Państwo odpowiedzi w najnowszym podcaście.
Wszystkie odcinki Pulsu Biznesu do słuchania na pb.pl/dosluchania oraz w aplikacjach podcastowych (np. na Spotify lub na Lectonie).