Czytasz dzięki

Coffeedesk liczy na 2 mln zł z emisji akcji

opublikowano: 11-05-2020, 22:00

E-commercowy dystrybutor kawy postawił na crowdfunding. Pieniądze są potrzebne na inwestycje

Firma działa w biznesie kawowym od 2012 r., sprzedażą obejmuje Polskę i sporą część Europy. W 2019 r. Coffeedesk osiągnął przychody w wysokości 54,5 mln zł. Cel kampanii crowdfundingowej to 2 mln zł.

Coffeedesk, kierowany przez Łukasza Wichłacza, to pod względem
przychodów jedna z większych spółek uciekających się do crowdfundingu. Na
giełdę się jednak nie spieszy.
Zobacz więcej

ODLEGŁE PLANY:

Coffeedesk, kierowany przez Łukasza Wichłacza, to pod względem przychodów jedna z większych spółek uciekających się do crowdfundingu. Na giełdę się jednak nie spieszy. fot. Jakub Jakubicki

— Pieniądze z emisji mogą pokryć część planowanych inwestycji, które po prostu wcielimy w życie wcześniej. Nie mniej istotny jest cel społecznościowy i marketingowy. Od początku działalności dostarczamy więcej niż tylko kawę i sprzęt — wysyłamy paczki, które sprawiają, że jesteśmy blisko naszych klientów. Przez crowdfunding chcemy docenić ich lojalność, zapraszając konsumentów i odbiorców B2B, aby stali się częścią naszego kawowego projektu — mówi Łukasz Wichłacz, członek zarządu i jeden z trzech założycieli Coffeedesku.

Strategia zakłada poszerzenie zasięgu o nowe rynki i wdrożenie nowego modelu sprzedaży.

— Największą część, bo 900 tys. zł zamierzamy przeznaczyć na wdrożenie platformy e-commerce B2C z możliwością jej rozbudowy w kolejnych wersjach językowych. W rezultacie będziemy mogli silniej zaistnieć na bardzo obiecujących rynkach Skandynawii i Europy Środkowo-Wschodniej. Około 500 tys. zł pochłoną inwestycje w rozwój platformy sprzedażowej B2B. Kolejny cel to wdrożenie nowego modelu zakupów, czyli subskrypcji kawowej dla klientów indywidualnych i biznesowych. I wreszcie zastrzyk gotówki ułatwi nam otwarcie trzeciej kawiarni butikowej Coffeedesk wraz z przestrzenią szkoleniową. Na te cele chcemy zebrać po 300 tys. zł — dodaje Łukasz Wichłacz.

W 2020 r. firma chce osiągnąć 70 mln zł.

— W 2019 r. spółka matka Coffeedesku — All Good — zwiększyła sprzedaż o ponad 30 proc. i osiągnęła najwyższe w historii przychody w wysokości 54,5 mln zł. Nasza prognoza przychodów na 2020 r. to prawie 70 mln zł i zakładamy, że w kolejnych latach również utrzymamy tak samo wysokie tempo wzrostu, tj. około 30 proc. rocznie. Od 2014 r. firma jest rentowna, mimo wysokiego tempa wzrostu, nieustannych inwestycji i wchodzenia na nowe rynki. W ubiegłym roku EBITDA wyniosła blisko 0,6 mln zł — dodaje Łukasz Wichłacz.

251dc9e0-90f6-11e9-bc42-526af7764f64
To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.

Dwie trzecie przychodów pochodzi z rynku polskiego, a resztę zapewnia eksport kawy, herbaty oraz urządzeń do ich parzenia.

— Rozbudowujemy też sieć butikowych kawiarni, z których przychód w 2018 r. wyniósł 1,8 mln zł, a w 2019 r. 2,6 mln zł — mówi prezs spółki.

W zbiórce udziałowej inwestorzy mogą objąć 4,08 proc. kapitału zakładowego, przy wycenie spółki na poziomie 49 mln zł. Punkt pierwszy planu po emisji to wdrożenie platformy e-commerce B2C wraz ze stopniowym wchodzeniem na kolejne rynki zagraniczne. Łukasz Wichłacz jest przekonany, że wartość firmy będzie systematycznie rosnąć, co pozwoli inwestorom na zyskowne wyjście z inwestycji. W dalszych planach jest też wejście na giełdę.

— W zależności od sytuacji na rynku kapitałowym planujemy debiut spółki na giełdzie w najbliższych 3-5 latach. Mając na uwadze wysoki potencjał fuzji i przejęć na naszym rynku, istnieje również możliwość pojawienia się w przyszłości większościowego inwestora, który wyrazi chęć odkupienia akcji. Nie wykluczamy także scenariusza, w którym nasza spółka zaproponuje crowdinwestorom odkupienie akcji — mówi Łukasz Wichłacz.

2mln zł - tyle spółka Coffeedesk chce pozyskać w akcji udziałowej.

54,5 mln zł - takie były przychody w 2019 r.

49 mln zł - taka jest wycena spółki w akcji crowdfundingowej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Szymon Maj

Polecane