Comarch rośnie w ERP

opublikowano: 09-08-2017, 22:00

Krakowska firma cieszy się z 12-procentowej dynamiki segmentu MSP i czeka na więcej. Pomagają: chmura i zagranica.

Comarch to jeden z liderów krajowego rynku aplikacji dla przedsiębiorstw. Według ostatnich danych IDC, miał blisko 17-procentowy udział w rynku. Zapewniło mu to pozycję wicelidera, pierwszy był SAP. Spółka liczy na kontynuacje zwyżek w segmencie rozwiązań dla małych i średnich firm.

Zbigniew Rymarczyk, Comarch
Zobacz więcej

Zbigniew Rymarczyk, Comarch Fot. ARC

— W pierwszym półroczu nasz segment MSP wzrósł o około 12 proc., a cały segment ERP wypracował podobną sprzedaż jak rok temu, czyli ponad 100 mln zł. Spodziewam się, że w tym roku po raz czwarty z rzędu będziemy mieli dwucyfrowy wzrost sprzedaży produktów dla małych i średnich firm — mówi Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes Comarchu odpowiedzialny za ERP.

Oprócz rozwiązań dla MSP do segmentu ERP Comarch zalicza oprogramowanie wspomagające zarządzanie dla większych podmiotów, w tym administracji publicznej.

— Zakładam wzrost segmentu ERP w skali roku, bo drugie półrocze zapowiada się lepiej. Trudno jednak będzie o dwucyfrową dynamikę. Negocjujemy wiele kontraktów w Niemczech i we Francji. Poprawia się też sytuacja na rynku polskim, budzi się np. sektor publiczny — mówi wiceprezes.

Comarch coraz lepiej radzi sobie w sprzedaży rozwiązań dla firm za granicą. W segmencie ERP sprzedaż zagraniczna w pierwszym półroczu wzrosła o 40 proc. Główne rynki to Francja i, od niedawna, Hiszpania.

— Dla jednego z naszych klientów we Francji przygotowujemy właśnie włoską wersję językową systemu. Realizujemy też wdrożenie dla firmy detalicznej, która działa w Rumunii, Czechach, na Słowacji i w Polsce. Inny klient z tej branży korzysta już z naszego systemu we Francji, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii oraz planuje wdrożenia w innych krajach — mówi Zbigniew Rymarczyk. Poza sprzedażą zagraniczną wzrost napędza rosnąca (o ponad 30 proc. w pierwszym półroczu) popularność rozwiązań chmurowych.

— Wprowadziliśmy do sklepów Appstore i Play pierwszą aplikację finansowo-księgową i do fakturowania. W tym lub przyszłym roku tylko ze sprzedaży tego produktu w chmurze spodziewam się ponad 1 mln zł. W całym roku sprzedaż rozwiązań chmurowych może wzrosnąć o 30-35 proc. i przebić 20 mln zł — mówi wiceprezes.

Niedawno dużym wydarzeniem na polskim rynku rozwiązań dla przedsiębiorstw było przejęcie przez Asseco Businness Solutions za ponad 100 mln zł warszawskiego Macrologica. Dobrego nastroju nie psuje Comarchowi nawet połączenie sił przez konkurentów.

— Macrologic i Asseco Business Solutions łącznie mają mniejszy udział w rynku niż my, więc przejęcie Macrologica nie zmieni układu sił. Nie uważam tego za zagrożenie dla Comarchu. Spółki zajmą się sobą, m.in. tym, jak pozycjonować na rynku swoje podobne produkty, a to zabiera energię i odciąga uwagę od biznesu — komentuje Zbigniew Rymarczyk. Comarch też ma chrapkę na zakupy, ale za granicą.

— Rozglądamy się za akwizycją w segmencie ERP z myślą o zdobyciu rynku i przyspieszeniu ekspansji — mówi wiceprezes.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu