Polska firma staje się coraz ważniejszym graczem na globalnym rynku rozwiązań IT dla branży turystycznej. Po lotnisku Heathrow, liniach lotniczymi Jet Blue i Azul przyszedł czas na jedno z największych na świecie biur podróży: Thomas Cook. Comarch będzie wspierał brytyjskiego giganta w procesie przejścia z modelu outsourcing data center do modelu mieszanego.
- Comarch to prawdziwie globalny dostawca usług IT i jesteśmy szczęśliwi, że wybraliśmy go jako naszego partnera – mówi Gary Dashwood, szef IT w grupie Thomas Cook.
Wartość kontraktu nie została podana. Thomas Cook liczy, że migracja danych wpłynie na znaczącą redukcję kosztów IT.
Rozwiązania dla szeroko rozumianej branży turystycznej są jednym z głównych towarów eksportowych krakowskiej firmy. Do tej pory specjalizowała się ona w systemach lojalnościowych, które stworzyła m.in. dla lotniska Heathrow .
Thomas Cook jest drugą w Europie, a trzecią na świecie firmą turystyczną. Ubiegły rok zamknęła ponad 8,5 mld GBP przychodów i ponad 100 mln GBP straty brutto.