Comeback Samonka

KA
12-08-2009, 00:00

Długoletni szef polskiego Symanteca wrócił do branży. Ma pomóc w ekspansji konkurencyjnego Trend Micro.

Długoletni szef polskiego Symanteca wrócił do branży. Ma pomóc w ekspansji konkurencyjnego Trend Micro.

Japońska firma Trend Micro powierzyła Jarosławowi Samonkowi stanowisko regionalnego menedżera odpowiedzialnego za sprzedaż rozwiązań korporacyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej. Z Trend Micro związał się w kwietniu 2009 r., natomiast poprzednie dwa lata spędził poza branżą informatyczną. Wcześniej tworzył i przez osiem lat kierował polskim oddziałem amerykańskiego Symanteca, firmy konkurencyjnej wobec Trend Micro.

Głównym zadaniem Jarosława Samonka jest wzmocnienie obecności japońskiej marki w świadomości dużych przedsiębiorstw.

— Chcemy uświadomić potencjalnym klientom, że Trend Micro to nie tylko antywirusy, ale też rozwiązania do zabezpieczania centrów danych. Produkty te nie były dotychczas promowane w Polsce. Część z nich trafiła zaś do naszego portfolio dopiero po przejęciu firmy Third Brigade. Te produkty w ogóle nie były sprzedawane w Polsce — zaznacza Jarosław Samonek.

Po kwietniowym dokaptowaniu do spółek Clico i Dagma firmy RRC, Trend Micro nie planuje zwiększać liczby dystrybutorów, czyli podmiotów, które kupują software bezpośrednio u producenta, a następnie rozprowadzają go wśród tzw. partnerów handlowych, tj. firm sprzedających go bezpośrednio użytkownikom końcowym. Liczba partnerów handlowych ma jednak wyraźnie wzrosnąć.

— Obecnie mamy ich 78. W ciągu roku chcielibyśmy tę liczbę podwoić. M.in. po to, by osiągnąć lepsze pokrycie geograficzne kraju naszą siecią sprzedaży — mówi Jarosław Samonek.

Dodaje przy tym, że mówiąc o partnerach handlowych, ma na myśli nie wszystkich sprzedawców oprogramowania Trend Micro, ale tylko te firmy, których pracownicy legitymują się certyfikatami potwierdzającymi ich kompetencje w zakresie rozwiązań Trend Micro. Ogółem japońskie oprogramowanie sprzedają w Polsce 173 firmy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Technologie / Comeback Samonka