Content marketing: o co w nim chodzi

opublikowano: 23-11-2022, 20:00
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Dobra strategia przekłada się na długotrwałe relacje z klientami i ruch na stronie. Blog, infografika, poradniki i e-booki - to przykłady narzędzi, z których firmy mogą korzystać w marketingu treści.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • Czym jest content marketing?
  • Jakie formy obejmuje marketing treści?
  • Co powinno charakteryzować wykorzystywane przez firmy teksty?

Konkurencyjny rynek wymusza na firmach, które chcą pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż, stosowanie wielu różnych działań. Warto rozważyć sięgnięcie po content marketing, czyli strategię, która opiera się na tworzeniu i dystrybucji treści.

– Celem tych działań jest rozbudzenie zainteresowania produktem bądź usługą, która w tę interesującą treść jest kontekstowo wpisana. Gdy odbiorca zetknie się z tym przekazem, powinniśmy nakłonić go do określonego działania, np. przejścia na naszą stronę firmową, zapoznania się z produktem, kontaktu z naszym handlowcem lub włożenia produktu do koszyka - mówi Grzegorz Miłkowski, managing director z ContentHouse.

Taka strategia różni się od tradycyjnej reklamy.

– Cała mądrość i skuteczność w marketingu treści polega na tym, żeby znaleźć wspólną płaszczyznę z zainteresowaniami oraz poszukiwaniami merytorycznymi odbiorców, w którą logicznie i naturalnie, w sposób atrakcyjny i odpowiadający na te potrzeby, wpiszemy nasze produkty i usługi. W wyniku dobrej strategii klient nie będzie miał poczucia, że ktoś mu coś sprzedał, ale że to on sam wybrał naszą firmę i produkty - na bazie wiedzy, którą mu dostarczyliśmy - wyjaśnia Grzegorz Miłkowski.

Różnorodność form

W marketingu treści firmy mogą stosować zróżnicowane sposoby dostarczania konsumentom informacji. Wśród stosowanych form wymienić należy przede wszystkim teksty zamieszczane na firmowych stronach internetowych. Ale content marketing oznacza również tworzenie blogów, e-booków, poradników, artykułów eksperckich, opisów produktów i usług oraz recenzji. Co istotne, obejmuje on nie tylko redagowanie treści w formie tekstów, ale również kreowanie infografik czy materiałów wideo.

Efektem content marketingu często jest zwiększenie ruchu na stronie internetowej i poprawa widoczności firmy w sieci przy relatywnie niskich kosztach kampanii. Wpływa on pozytywnie na budowę wizerunku przedsiębiorcy jako specjalisty w branży i nawiązywanie długotrwałych relacji z potencjalnymi klientami. Podnosi rozpoznawalność marki i zaufanie konsumentów do przedsiębiorcy, co w konsekwencji przekłada się na wzrost sprzedaży.

Jakość

Niezależnie od wyboru formy dystrybucji treści, bardzo duże znaczenie ma jakość dostarczanych materiałów. Trzeba zadbać o to, aby były atrakcyjne i wartościowe dla potencjalnych klientów. Poza tym teksty muszą być poprawne merytorycznie oraz pozbawione jakichkolwiek błędów.

Content marketing powiązany jest z SEO. Dlatego treści powinny być odpowiednio nasycone słowami kluczowymi, ale całość ma wyglądać naturalnie - pamiętajmy, że piszemy teksty dla klientów, a nie dla Google. Równie ważna jest przejrzystość i czytelność. Przy tworzeniu dłuższych tekstów powinno się stosować nagłówki i akapity. Z kolei wyszczególnienia warto przedstawić w formie wypunktowań.

Dobrym pomysłem zwiększającym wartość treści jest zawarcie w niej dodatkowych materiałów – przykładowo do tekstu można dołączyć zdjęcia, wykresy lub wideo.

Co ważne, każda forma musi być autorska i unikalna, czyli nie może być powielana na innych stronach internetowych. Należy pamiętać, że kopiowanie tekstów innych autorów często jest wychwytywane przez Google i może wiązać się z odpowiedzialnością prawną.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane