Polski przewoźnik rozwija współpracę z Kolejami Białoruskimi. Razem obsługują terminal BielPolLogistics w obwodzie grodzieńskim.
Testowy transport obejmował 224 wagony, czyli 15 tys. ton węgla kamiennego z Białorusi do Polski. Obie strony były zadowolone z przewozu i są zainteresowane dłuższą współpracą. Dla CTL Logistics wspólne przedsięwzięcia oznaczają większą aktywność za wschodnią granicą. To jedyna prywatna spółka z Polski, która przez terytorium Białorusi przewozi ładunki z Rosji do krajów Unii Europejskiej. Oprócz CTL Logistics tylko PKP Cargo przejeżdża przez wschodnią granicę całymi składami. Pozostali przewoźnicy dostarczają ładunki na granicę, skąd zagraniczne firmy przejmują wagony.
Dla Białorusinów współpraca z CTL Logistics to szansa skierowania dodatkowego ruchu tranzytowego na główną linię transportową w tym kraju. W dalszej perspektywie Koleje Białoruskie planują tworzenie nowych firm transportowych i logistycznych, które będą brały udział w przeładunku towarów w pobliżu granicy polsko-białoruskiej.
— Współpracujemy z Koleją Białoruską od 5 lat. Mamy spółkę oraz terminal w Bakunach, który świadczy usługi przeładunkowe m.in. dla transportów węgla, drewna, biomasy. Ma on również możliwość składowania tych towarów. Partia węgla kamiennego, którą właśnie wypuściliśmy, to zaledwie promil jego możliwości. Pracujemy nad tym, aby miesięcznie w terminalu przeładowywać 50 tys. ton towarów — mówi Jacek Bieczek, prezes CTL Logistics.
Polsko-białoruska spółka BielPolLogistics powstała w 2009 r. 50 proc. jej kapitału należy do CTL Logistics, a druga połowa do Kolei Białoruskich. Należący do niej terminal w Bakunach znajduje się przy przejściu granicznym Kuźnica Białostocka — Bruzgi i zajmuje 38 ha. Służy głównie przeładunkowi i składowaniu towarów importowanych z Rosji. Rosja eksportuje do krajów Unii Europejskiej przede wszystkim półprodukty i surowce, które przetwarzane są poza jej granicami. Następnie wracają w formie gotowych produktów chemicznych lub sprzętu AGD. W przeciwną stronę ruch towarowy jest o wiele skromniejszy.
Na Białoruś spółka CTL Logistics wozi kontenery dwoma połączeniami, które sama uruchomiła. Oferta przewoźnika oprócz przewozów i przeładunków zapewnia także składowanie towarów, czego Koleje Białoruskie samodzielnie nie są w stanie zapewnić.