Wszystko dzięki mamie, która nie zabroniła mu być geniuszem. David Karp to obok Marissy Mayer, prezes Yahoo, najważniejsze nazwisko w transakcji, o której mówił ostatnio cały świat. Portal Yahoo wyłożył 1,1 mld USD na Tumblr, serwis zawierający ponad 108 mln blogów. Kim jest David Karp? Kolejną młodą gwiazdą internetu porównywaną do Marka Zuckerberga, założyciela Facebooka, i Dennisa Crowleya z Foursquare, którzy na swoich internetowych pomysłach zbili fortunę przed 30. rokiem życia. Karp ma 26 lat i 250 mln USD w kieszeni po sprzedaniu firmy. Genialny informatyk ma też zachować stanowisko prezesa Tumblr. Opisując historię Davida Karpa, dziennik „The New York Times” cofa się do czasu, kiedy miał 14 lat i był znudzonym szkołą nastolatkiem, raczej typem samotnika, który większość wolnego czasu spędzał w swoim pokoju, niemal przyklejony do komputera. Historia dość zwyczajna, bo takich dzieciaków nie brakuje. Nietypowa była jednak postawa matki Davida, która zamiast próbować zniechęcić syna do komputerowego świata i namawiać do wyjścia na zewnątrz, zaproponowała coś innego — rezygnację ze szkoły i naukę w domu.
![David Karp [FOT. BLOOMBERG] David Karp [FOT. BLOOMBERG]](http://images.pb.pl/filtered/f04e7760-6cd9-4b7f-a783-07b4986b0094/c4f85754-7183-5c21-a853-d066886bdc49_w_830.jpg)
— Stało się jasne, że David potrzebował przestrzeni do życia swoją pasją — mówi po latach Barbara Ackerman, matka założyciela Tumblr.
Chłopak nie ukończył wprawdzie liceum, więc nie poszedł także na studia, ale nim założył w 2007 r. popularny serwis z blogami, zebrał doświadczenie w kilku technologicznych startupach. Po rzuceniu szkoły przez pewien czas pracował w Nowym Jorku, po czym przeniósł się na kilka miesięcy do Tokio, dzieląc się swoimi umiejętnościami z jednym z tamtejszych startupów. Po powrocie do USA został dyrektorem technologicznym w UrbanBaby, kupionym w 2006 r.przez CNET Networks. Z kilkuset tysiącami dolarów w kieszeni odszedł i założył własną firmę Davidville. „The New York Times” przypomina, że jednym z projektów rozwijanych przez Davidville był prosty serwis z blogami nazwany Tumblr.
— David dorósł w Tumblr — mówi Mark Coatney, który odpowiada w serwisie za kontakty z firmami medialnymi. David Karp przestał być szalonym kodującym nastolatkiem, a stał się poważnym przedsiębiorcą, który zatrudnia 175 osób. Na szczyptę luźnego stylu pozwala sobie nadal, bo gdy obwieszczał światu sprzedaż Tumblr, list otwarty podpisał dość bezpośrednio: „Fuck yeah, David”. Cudowne dziecko internetu, z którego pomysłu korzysta każdego miesiąca ponad 300 mln osób, mieszka ze swoją dziewczyną i psem w wartym 1,6 mln USD lofcie na Brooklynie. Zamierza pozostać w Nowym Jorku i zapewnia, że pewnego dnia może nawet pójdzie na studia.