"Cyberpunk" nr 1 w Rosji

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
Maciej Waszkiewicz
opublikowano: 2022-07-25 20:30

Przeczytaj i dowiedz się:

  • dlaczego “Cyberpunk” tak dobrze sprzedawał się w Rosji,
  • kiedy spółka wycofała się z tamtego rynku,
  • jak zachowywał się kurs spółki na sesji w poniedziałek.
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Gra polskiego studia niespodziewanie była w pierwszym półroczu najlepiej sprzedającym się tytułem w Rosji, mimo wycofania się CD Projektu z tego rynku w marcu i demonstracji niezadowolenia przez tamtejszych graczy.

W ramach solidarności z Ukrainą, polski lider branży gier zawiesił w marcu działalność w Federacji Rosyjskiej. Oburzeni gracze postanowili pokazać złość poprzez masowe wystawianie negatywnych opinii o flagowej grze. Mimo to GFK Entertainment wykazał, że pudełkowa wersja „Cyberpunka” była najchętniej kupowanym tytułem w Rosji w I połowie 2022 r. Na drugim miejscu znalazł się „Elden Ring”, a trzecia była „FIFA 22”. W żadnym innym państwie gra CD Projektu nie znalazła się nawet na podium.

Jak wyjaśnia CD Projekt, jest to rezultat działalności dystrybutora, który w 2020 r. zainwestował w sporą ilość kopii gry.

- Sprzedaż dotyczy wersji pudełkowych, które zostały zamówione przez rosyjskiego dystrybutora 1C-Softclub i zatowarowane na premierze gry lub w okresie popremierowym – mówi “PB” Karolina Gnaś, dyrektor ds. relacji inwestorskich w CD Projekt.

Od premiery „Cyberpunka 2077” minęło ponad półtora roku. Do 14 kwietnia spółka sprzedała ponad 18 mln kopii, z czego 13 mln w pierwszych dniach po premierze. Analitycy liczyli na znacznie więcej - tuż przed premierą niektóre szacunki mówiły o sprzedaży nawet około 50 mln sztuk w latach 2020-2024.

Na sesji 25 lipca kurs spółki spadł o ponad 8 proc. Z rejestru krótkich pozycji, prowadzonego przez KNF wynika, że dwa fundusze w ostatnich dniach zwiększyły zakłady, obliczone na spadek notowań spółki.