Cyfrowi strażacy w akcji

Trwające godzinę problemy z systemem IT w korporacjach przynoszą 100 tys. USD strat.

Trwające godzinę problemy z systemem IT w korporacjach przynoszą 100 tys. USD strat. Aż 68 proc. firm IT doświadcza poważnych kryzysów kilka razy w roku. 82 proc. z nich traci wtedy przychody — wynika z raportu xMatters. Jak przedsiębiorcy wychodzą z kłopotów IT? Połowa (52 proc.) stworzyła komórki złożone zwykle z czterech pracowników odpowiadających za zarządzanie kryzysowe. Stawiają one sobie za cel usunięcie problemu przed upłynięciem 60 minut. W przypadku 76 proc. respondentów ten czas jest jednak za krótki. Co radzić firmom, których nie stać na sformowanie i utrzymanie takiego zespołu?

— Można skorzystać z outsourcingu. Jesteśmy jak strażacy, który wyjeżdżają na sygnale gasić pożary — mówi Magdalena Cebula, która w Capgemini zarządza zespołem do rozwiązywania informatycznych firm.

56 proc. Taki odsetek menedżerów bardziej frustruje brak komunikacji kryzysowej niż sam problem.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Cyfrowi strażacy w akcji