Mimo niewielkiego wzrostu przychodów ogółem i przychodów od klientów indywidualnych, zysk netto cyfrowego Polsatu spadł w drugim kwartale, z 99,5 do 80,7 mln zł licząc rok do roku. EBITDA obniżyła się z 269,8 do 257,3 mln zł.
- Na miarę sytuacji rynkowej, wyniki należy określić jako solidne. Wynik netto w dużej części jest zaburzony poprzez rewaluację obligacji. Spadek przychodów reklamowych jest zgodny z rynkiem. Koszty segmentu telewizyjnego wyniosły tyle co przed rokiem, co w połączeniu z niższymi przychodami negatywnie wpłynęło na EBITDĘ segmentu. Polsat był bardziej efektywny kosztowo od głównego konkurenta TVN i spółka nie mogła pozwolić sobie na aż tak głębokie cięcia bez utraty udziałów w oglądalności. Jeśli chodzi o segment płatnej telewizji, to widać w wyniku efekt sprzedaży dekoderów DVB-T TV Mobilnej ze stratą, ale za to z perspektywą pozyskania nowych klientów – komentuje Łukasz Kosiarski, analityk z Domu Maklerskiego BZ WBK.