Czarodziej kompromisu

Marcin Bołtryk
opublikowano: 06-10-2011, 00:00

Auto do floty: Volvo V60

Bardzo dojrzałe kombi od Volvo. Doskonałe wyważenie między elegancją, zadziornością i użytecznością. Choć tej ostatniej jest najmniej. Cóż, popularna motoryzacja to sztuka kompromisów. Pytanie, czy udanych?

Wyposażenie

Podstawowa — ta wersja nie otrzymała nazwy. To, co sobą reprezentuje, można określić jako minimum w tej klasie aut lub minimum absolutne jak na Volvo. Sześć poduszek powietrznych, system kontroli trakcji ABS, wspomaganie awaryjnego hamowania, elektrycznie regulowane lusterka i szyby, klimatyzacja półautomatyczna, odtwarzacz CD, centralny zamek i fabryczny autoalarm.

Kinetic — droższa o 6,6 tys. zł. Co w zamian? Automatyczna klimatyzacja, 16-calowe alufelgi, tempomat, skórzana kierownica z regulacją radia. Nie jest to zbyt opłacalne (szczególnie, jeśli weźmiemy pod uwagę, że dopłata za klimatyzację automatyczną do podstawowej wersji to zaledwie… 800 zł). Jednak to właśnie Kinetic jest wersją, która powinna zaspokoić gusta większości kierowców.

Momentum — wersja za 16,5 tys. zł więcej niż bazowa. Tę wersję można by nazwać „czujnikową”. Poza wyposażeniem wersji Kinetic są tu różnorakie czujniki: deszczu czy też parkowania. Do tego ładniejsze 17 calowe felgi.

Summum — Zbytek. Drogi (o 27,5 tys. więcej niż podstawa). Opcja dla lubiących pieszczoty skórzanej tapicerki i biksenonowe spojrzenie oraz elektryczne fotele.

Miejsce

Pojemność bagażnika nie imponuje — 430 l. To tyle samo co w mniejszym Seacie Ibiza ST. Ale nieporównywalnie ładniej.

Silnik benzynowy

T3 — czterocylindrowy, turbodoładowany, silnik dostępny wyłącznie z 6-biegową skrzynią manualną

pojemność 1,6 I moc 150 KM

przyspieszenie od 0 do 100 km/h 9,7 s

spalanie: w cyklu miejskim 8,6 l/100 km w cyklu pozamiejskim 5,6 l/100 km

T4 — czterocylindrowy, turbodoładowany, silnik dostępny z 6-biegową skrzynią manualną lub 6-biegową automatyczną dwusprzęgłową przekładnią Powershift

pojemność 1,6 I moc 180 KM

przyspieszenie od 0 do 100 km/h 8,5 s

z aut. skrzynią biegów 9,2 s

spalanie: w cyklu miejskim 8,6 l/100 km z aut. skrzynią 10,2 l/100 km w cyklu pozamiejskim 5,6 l/100 kmz aut. skrzynią5,8 l/100 km

T5 — czterocylindrowy, turbodoładowany, silnik dostępny z 6-biegową skrzynią manualną lub 6-biegową automatyczną dwusprzęgłową przekładnią Powershift

pojemność 2,0 I moc 240 KM

przyspieszenie od 0 do 100 km/h 7,5 s

z aut. skrzynią biegów 7,7 s

spalanie: w cyklu miejskim 11,3 l/100 km z aut. skrzynią 6,6 l/100 km w cyklu pozamiejskim 6,3 l/100 kmz aut. skrzynią6,6 l/100 km

T6 — sześciocylindrowy, turbodoładowany, napęd na obie osie, silnik dostępny wyłącznie z 6-biegową automatyczną przekładnią Geartronic

pojemność 3,0 I moc 304 KM

przyspieszenie od 0 do 100 km/h 6,6 s

spalanie: w cyklu miejskim 14,8 l/100 km w cyklu pozamiejskim 7,5 l/100 km

Silnik diesla

D2 DRIVe — czterocylindrowy, turbodoładowany, silnik dostępny wyłącznie z 6-biegową skrzynią manualną

pojemność 1,6 I moc 115 KM

przyspieszenie od 0 do 100 km/h 11,3 s

spalanie: w cyklu miejskim 5,2 l/100 km w cyklu pozamiejskim 4,1 l/100 km

D3 — pięciocylindrowy, turbodoładowany, silnik dostępny z 6-biegową skrzynią manualną lub 6-biegowym automatem Geartronic

pojemność 2,0 I moc 163 KM

przyspieszenie od 0 do 100 km/h 9,4 s

z aut. skrzynią biegów 9,4 s

spalanie: w cyklu miejskim 6,4 l/100 km z aut. skrzynią 8,1 l/100 km w cyklu pozamiejskim 4,3 l/100 km z aut. skrzynią 4,8 l/100 km

D5 — pięciocylindrowy, turbodoładowany, silnik dostępny z 6-biegową skrzynią manualną lub 6-biegowym automatem Geartronic

pojemność 2,4 I moc 215 KM

przyspieszenie od 0 do 100 km/h 7,8 s

z aut. skrzynią biegów 7,8 s

spalanie:w cyklu miejskim 6,1 l/100 km z aut. skrzynią 8,5 l/100 km w cyklu pozamiejskim 4,3 l/100 km z aut. skrzynią 4,9 l/100 km

D5 AWD — pięciocylindrowy, turbodoładowany, silnik dostępny wyłącznie z 6-biegowym automatem Gerartronic, napęd na obie osie

pojemność 2,4 I moc 215 KM

przyspieszenie od 0 do 100 km/h 8,1 s

spalanie: w cyklu miejskim 8,6 l/100 km w cyklu pozamiejskim 5,2 l/100 km*Symulacja nie jest ofertą handlową.

Warto kupić bo…

to Volvo, czyli „najbezpieczniejszy samochód świata”; jest ciekawą stylistycznie alternatywą dla niemieckiej konkurencji; auto można doposażyć w najnowocześniejsze systemy pilnujące kierowcy i przestrzeni wokół auta. By spowodować stłuczkę, trzeba się naprawdę nieźle postarać; pięciocylindrowe silniki diesla to akustyczny majstersztyk – jak na ropniaki, rzecz jasna; cena jest niższa niż u konkurencji.

Trzeba pamiętać, że…

diesle od Volvo, jak wiele innych, mają filtr cząstek stałych, co to się zapchać lubi; wysoko umieszczony podłokietnik powoduje, że bardziej pasuje do niego nazwa „podpasznik”; lodówki się raczej nim nie przewiezie. To już nie jest wyłącznie funkcjonalne kombi. W motoryzacji za styl płaci się użytecznością; to szwedzkie auto i ma szwedzki design. Jest przyjemniej niż w poprzednich wcieleniach, ale to wciąż ergonomiczna IKEA.

Ważna liczba

22.

Tyle autoryzowanych serwisów Volvo jest w Polsce.

Przeglądy

Co 30 tys. km lub raz w roku.

Czy wiesz, że...

Volvo V60 można zamówić z silnikiem FFV — FlexiFuel. Konstrukcja ta umożliwia tankowanie „ekologicznego” paliwa znanego na świecie pod nazwą E85 (w Polsce BIO85). Auto może jeździć też na zwykłej benzynie. Po co lać E85? Bo to biopaliwo (czytaj: ekologiczne), bo jest tańsze (o około 30 gr na litrze), a poza tym jest bez sensu — przynajmniej na razie. Stacji z BIO85 ze świecą szukać, a na V60 z tym silnikiem trzeba wydać około 1,6 zł więcej.

Ok!

Do twojej floty wybraliśmy…

Volvo V60 D3 163 KM Kinetic z 6-biegową skrzynią manulaną za 134,7 tys. zł. Powody? Proponujemy diesla, bo w przypadku Volvo to naprawdę świetny silnik. Dynamiczny i względnie oszczędny. V60 z silnikiem benzynowym (T3) o porównywalnej mocy, tym samym wyposażeniu jest, co prawda, o niemal 12 tys. zł tańsze. Ale w mieście pali ponad 2 litry więcej niż D3. Nie jest też tak dynamiczny i elastyczny. Nie proponujemy najsłabszej jednostki diesla (DRIVe: 115 KM), bo uważamy, że nie jest warta zainteresowania. Moc mizerna, a oszczędność tylko 3,2 tys. zł. Auto o tak agresywnej linii nie może ruszać spod świateł ostatnie. Przekonujemy do wersji wyposażenia Kinetic. Nie dlatego, że ta niższa jest uboga. A dlatego, że są auta, w których pewnych rzeczy nie mieć po prostu nie wypada. Naszym zdaniem Kinetic dla V60 to absolutne minimum. Jeśli jednak zdecydujesz się na podstawę, oszczędzisz 6,6 tys. zł. Stawiamy na manualną przekładnię z dwóch powodów. Pierwszy — obiektywny — to cena. Automat wymaga dopłaty 8,8 tys. zł (w naszej konfiguracji). Drugi — subiektywny — to wrodzona niechęć do automatów. Nie wspominając o wyższym spalaniu (w tym przypadku w cyklu miejskim o 1,7 l na 100 km).

Jak kupić, jak zapłacić?

Za gotówkę: 134 700zł (109512złnetto)

Na kredyt: miesięczna rata 3518,16 zł

Bez wpłaty własnej. Czas kredytowania 48 miesięcy. Nominalna stopa procentowa 9,99 proc., rzeczywista stopa procentowa 12,19 proc. Opłata przygotowawcza/prowizja bankowa — 3 proc. (skredytowana). Odsetki — 30 130,95 zł. Całkowity koszt kredytu (opłaty + odsetki) 34 171,95 zł. Symulację przygotował Raiffeisen Bank.*

W leasingu: miesięczna rata: 2479 zł (brutto)

20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 10,3 proc. Symulację przygotował Masterlease.*

Wynajem (leasing z serwisem): 1970 zł (brutto)

20 proc. opłaty wstępnej, okres umowy 48 miesięcy, wykup maksymalny 38,2 proc. Rata zawiera mechaniczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w ramach łącznego limitu 80 000 km oraz koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych. Symulację przygotował Masterlease.*

Korzystając z serwisu zakupów grupowych. Możliwy do uzyskania rabat na Volvo V60: minimum 12 proc. od ceny wyjściowej. W trakcie aukcji ta wartość może wzrosnąć nawet do 20 proc. Maksymalny czas oczekiwania na ofertę — 3 tygodnie. informację przygotował serwis Rabbid.pl.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu