Czego polscy internauci szukali w Google'u 2015

opublikowano: 16-12-2015, 22:00

Wiemy już, które hasła wpisywane do najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej świata budziły największe emocje w 2015 r.: Google przygotował zestawienia dla świata i Polski.

Bardziej niż konkursem chopinowskim Polacy interesowali się konkursem Eurowizji — wynika z corocznego zestawienia „Rok w wyszukiwarce”. Jest to lista haseł najszybciej zyskujących na popularności w Google’u, która odzwierciedla to, co budziło największe emocje internautów.

ARC

Google przygotował dla Polski ranking ogólny oraz rankingi dla poszczególnych kategorii, takich jak: ludzie, politycy, filmy, wydarzenia i tematy, o których się mówiło (łącznie 22 kategorie). Jeśli to nie polski kompozytor najbardziej rozpalał serca Polaków, to co? Polską listę haseł w 2015 r. otwiera głośny film „50 twarzy Greya” (amerykańska produkcja znalazła się również na pierwszym miejscu w kategorii „film”). Internauci szukali też informacji o platformie edukacyjnej Librus Synergia i o popularnej grze internetowej agar.io.

Nie bez echa przeszła najnowsza inicjatywa Ministerstwa Finansów, czyli loteria paragonowa. Do pierwszej „10” rankingu trafił również prezydent Andrzej Duda (który zajął jednocześnie pierwsze miejsce w kategorii „ludzie”). Pokonał go jednak serial o legendarnym osmańskim sułtanie emitowany przez telewizję Polską (chodzi o „Wspaniałe stulecie”).

Jednym z najważniejszych wydarzeń mijającego roku były wybory prezydenckie, a największe zainteresowanie wzbudzał oczywiście Andrzej Duda. W rankingach Google’a pojawił się również inny kandydat na prezydenta — Paweł Kukiz, i to więcej niż w jednej kategorii.

W 2015 r. pożegnaliśmy kilka ważnych postaci życia publicznego — Roberta Leszczyńskiego, Jana Kulczyka, Agnieszkę Kotlarską i Marcina Wronę — ich nazwiska również trafiły do zestawienia. Niektórzy Polacy zastanawiali się także, gdzie jest Putin. Duże emocje budził złoty pociąg i film „Ida”. Google zapewnia też, że dbamy o linię: często wyszukiwaliśmy różne diety (z dietą wacikową na czele, która wyprzedziła nawet słynną dietę Hildegardy).

Na listę produktów, których kalorie najczęściej sprawdzali Polacy, trafiła natomiast m.in. Kanapka Drwala w McDonald’sie. Google przygotowuje zestawienie „Rok w wyszukiwarce”, podsumowując miliony pytań wpisywanych przez internautów w okno wyszukiwarki każdego dnia. Hasła najszybciej zyskujące na popularności to pytania, które generowały największy ruch w internecie w 2015 r. w porównaniu z 2014 r.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Aleksandra Rogala

Polecane