Czego polscy internauci szukali w Google'u 2015

Wiemy już, które hasła wpisywane do najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej świata budziły największe emocje w 2015 r.: Google przygotował zestawienia dla świata i Polski.

Bardziej niż konkursem chopinowskim Polacy interesowali się konkursem Eurowizji — wynika z corocznego zestawienia „Rok w wyszukiwarce”. Jest to lista haseł najszybciej zyskujących na popularności w Google’u, która odzwierciedla to, co budziło największe emocje internautów.

Google przygotował dla Polski ranking ogólny oraz rankingi dla poszczególnych kategorii, takich jak: ludzie, politycy, filmy, wydarzenia i tematy, o których się mówiło (łącznie 22 kategorie). Jeśli to nie polski kompozytor najbardziej rozpalał serca Polaków, to co? Polską listę haseł w 2015 r. otwiera głośny film „50 twarzy Greya” (amerykańska produkcja znalazła się również na pierwszym miejscu w kategorii „film”). Internauci szukali też informacji o platformie edukacyjnej Librus Synergia i o popularnej grze internetowej agar.io.

Nie bez echa przeszła najnowsza inicjatywa Ministerstwa Finansów, czyli loteria paragonowa. Do pierwszej „10” rankingu trafił również prezydent Andrzej Duda (który zajął jednocześnie pierwsze miejsce w kategorii „ludzie”). Pokonał go jednak serial o legendarnym osmańskim sułtanie emitowany przez telewizję Polską (chodzi o „Wspaniałe stulecie”).

Jednym z najważniejszych wydarzeń mijającego roku były wybory prezydenckie, a największe zainteresowanie wzbudzał oczywiście Andrzej Duda. W rankingach Google’a pojawił się również inny kandydat na prezydenta — Paweł Kukiz, i to więcej niż w jednej kategorii.

W 2015 r. pożegnaliśmy kilka ważnych postaci życia publicznego — Roberta Leszczyńskiego, Jana Kulczyka, Agnieszkę Kotlarską i Marcina Wronę — ich nazwiska również trafiły do zestawienia. Niektórzy Polacy zastanawiali się także, gdzie jest Putin. Duże emocje budził złoty pociąg i film „Ida”. Google zapewnia też, że dbamy o linię: często wyszukiwaliśmy różne diety (z dietą wacikową na czele, która wyprzedziła nawet słynną dietę Hildegardy).

Na listę produktów, których kalorie najczęściej sprawdzali Polacy, trafiła natomiast m.in. Kanapka Drwala w McDonald’sie. Google przygotowuje zestawienie „Rok w wyszukiwarce”, podsumowując miliony pytań wpisywanych przez internautów w okno wyszukiwarki każdego dnia. Hasła najszybciej zyskujące na popularności to pytania, które generowały największy ruch w internecie w 2015 r. w porównaniu z 2014 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Aleksandra Rogala

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Czego polscy internauci szukali w Google'u 2015