Cztery marki wygrały EURO

Karol JedlińskiKarol Jedliński
opublikowano: 2016-07-21 22:00

Marketing sportowy

Portugalia wygrała EURO 2016? W środowisku biznesowym w Polsce nie jest to takie jednoznaczne. Tu w ścisłej czołówce znalazły się cztery marki, które nad Wisłą w marketing wokół piłkarskich mistrzostw zainwestowały dziesiątki milionów złotych. Inwencją i efektywnością reklamy wyróżniły się T-Mobile, Biedronka, Coca-Cola i Orange.

Jak wynika z danych Starcomu, po mistrzostwach 75 proc. Polaków kojarzy Roberta Lewandowskiego z marką T-Mobile. Inni sponsorzy piłkarza, tacy jak Huawei, Head & Shoulders, Gilete i Vistula, zapadli w pamięć nie więcej niż jednej trzeciej Polaków. Wynik operatora komórkowego aż 9-krotnie przebija liczbę osób kojarzących Lewandowskiego z Coca-Colą.

Z drugiej jednak strony, to amerykański producent napojów przez czas EURO dwukrotnie zwiększył skojarzenia swojej marki ze sponsorowaniem mistrzostw. Coca-Cola wyprzedziła tym samym Orange, którego rozpoznawalność jako sponsora EURO wzrosła o niemal 60 proc.

Nieoczekiwanie to jednak Orange jest trzecim najbardziej rozpoznawalnym sponsorem reprezentacji Polski, choć współpracę marketingową z kadrą francuska marka zakończyła 2 lata temu. Powody do radości koniec końców mają i Portugalczycy jako właściciele Biedronki. Sieć dyskontów po mistrzostwach wyrosła na zdecydowanego lidera wśród wskazywanych sponsorów biało- -czerwonych — tak twierdzi 28 proc. Polaków wobec 19 proc. przed EURO.