Czy są dotacje na agencję reklamową?

opublikowano: 10-09-2010, 15:20

Chcesz zdobyć dotacje ale nie wiesz jak? Masz wątpliwości, który konkurs jest dla Twojej firmy? Wyślij pytanie na eurokasa@pb.pl. Zdobędziemy dla Ciebie odpowiedź eksperta.

Pytanie Czytelnika „Pulsu Biznesu":

Pracuję w agencji reklamowej w charakterze producenta, ale chciałbym się usamodzielnić. Czy jest możliwość sfinansowania zakupu potrzebnego sprzętu tzn. komputera, oprogramowania, auta, itp.?

Odpowiada Natalia Wojciechowska, konsultant ds. funduszy unijnych w Europejskim Centrum Przedsiębiorczości:

Pieniądze można pozyskać z różnych źródeł, w zależności od miejsca zamieszkania i wartości inwestycji. M.in. w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych dla poszczególnych województw. Wartość dotacji w przypadku mikroprzedsiębiorcy wynosi 60-70 proc. kosztów kwalifikowanych. Jednak w wielu województwach (np. w mazowieckim) pieniądze z tej puli zostały już w całości rozdysponowane. Barierą może być także minimalna wartość inwestycji, np. w ostatnim konkursie dla przedsiębiorców sektora MŚP na Mazowszu minimalna wartość kosztów kwalifikowanych w projekcie wynosiła 500 tys. zł.

Inną możliwością są dotacje z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich, działanie 3.1.2 „Tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw”. Dzięki nim można pokryć do 50 proc. kosztów kwalifikowanych. Warunkiem jest zarejestrowanie działalności gospodarczej na obszarach wiejskich. Najbliższy nabór wniosków będzie w przyszłym roku.

Jeśli potrzeby inwestycyjne nie są duże, warto skorzystać ze szkolenia dla przyszłych przedsiębiorców dofinansowanego z UE. Obecnie na rynku dostępnych jest ich bardzo dużo. Najlepsi uczestnicy otrzymują po 40 tys. zł na założenie własnego biznesu. Warunkiem zapisania na takie szkolenie często jest posiadanie statusu bezrobotnego.

W ramach unijnych dotacji możliwe jest uzyskanie dofinansowania do zakupu samochodu. Aby jednak wydatek został uznany za kwalifikowany należy wykazać, że pojazd jest faktycznie niezbędny do realizacji projektu.

Co tam, panie, w inwestycjach?
Najciekawsze zagraniczne inwestycje w Polsce i polskie za granicą. Gdzie powstają, ile kosztują i które firmy będą szukać wykonawców i pracowników
ZAPISZ MNIE
×
Co tam, panie, w inwestycjach?
autor: Małgorzata Grzegorczyk
Wysyłany raz w miesiącu
Małgorzata Grzegorczyk
Najciekawsze zagraniczne inwestycje w Polsce i polskie za granicą. Gdzie powstają, ile kosztują i które firmy będą szukać wykonawców i pracowników
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane