Czytasz dzięki

Czy wiesz, że...

Materiał partnera
opublikowano: 24-07-2015, 09:43

... już milion Polaków znalazło zatrudnienie dzięki agencjom

Według danych Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej w 2014 r. 1 028 733 osób w Polsce znalazło pracę za pośrednictwem agencji zatrudnienia. Niemal 700 tys. z nich podjęło pracę tymczasową. To wzrost o prawie 25 proc. w stosunku do 2013 r., gdy liczba pracowników tymczasowych wynosiła niecałe 560 tys. osób. Według analiz ekspertów Work Service w 2015 r. odnotujemy dalszy wzrost zatrudnia w agencjach nawet o 200 tys. osób r/r. Jak zauważa Tomasz Hanczarek, prezes zarządu giełdowej spółki Work Service SA, dynamiczny wzrost organicznych rynku pracy tymczasowej w najbliższych latach będzie dodatkowo wzmożony przez poprawę koniunktury oraz zmiany legislacyjne dotyczące obowiązku oskładkowania umów zleceń. — Agencje zatrudnienia zaczynają stawać się wiodącymi pracodawcami na polskim rynku, a ich rola w kolejnych latach będzie nadal wzrastać. Przy prognozowanym wzroście gospodarczym sięgającym 3,5 proc. będziemy obserwować dalsze rosnące zapotrzebowanie na nowych pracowników, przy zachowaniu elastycznych form zatrudnienia. Kolejnym bodźcem dla rozwoju tego sektora będzie wprowadzenie obowiązku odprowadzania składek emerytalnej i rentowej od umów zleceń. W wyniku tego pracodawcy zwrócą się w kierunku innych form elastycznego zatrudnienia, głównie umów tymczasowych, co może spowodować nawet 2-krotny wzrost potencja- łu tego rynku — podkreśla Tomasz Hanczarek. W Polsce rośnie także liczba samych agencji zatrudnienia. W 2014 r. w funkcjonowało 5 157 podmiotów o statusie agencji, co dało wzrost o 13 proc. r/r. — Agencje zatrudnienia w stosunku pracy pełnią rolę pracodawcy. To one podpisują umowę z pracownikiem i odpowiadają za wszystkie kwestie kadrowo-płacowe. Dlatego pracownicy zaczynają wybierać do współpracy te rzetelne, z dobrą renomą. Na polskim rynku istnieje kilka największych agencji. Są one zrzeszone w stowarzyszeniach, które dbają o etykę biznesu. Dzięki temu są one gwarantem najlepszych praktyk na rynku — dodaje Tomasz Hanczarek.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera

Polecane