Dajcie pół miliona

Małgorzata Grzegorczyk
opublikowano: 2005-12-06 00:00

Dotarcie z reklamą Polski do tysiąca biznesmenów kosztowało 13 USD. PAIIZ, organizator akcji, myśli o kontynuacji i środkach.

Około 38 mln osób: widzów stacji CNN, BBC oraz czytelników „Time Magazine”, „Financial Times” i „The Wall Street Journal” zetknęło się z reklamą Polski — poinformowała Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIIZ), która była inicjatorem projektu. Kampania kosztowała 1,4 mln zł i trwała sześć tygodni.

— Koszt dotarcia do tysiąca osób z określonej przez nas grupy docelowej, czyli przedstawicieli środowisk biznesowych, podejmujących decyzje biznesowe członków zarządów i menedżerów dużych przedsiębiorstw, wyniósł zaledwie 13 USD — podkreśla Marcin Kaszuba, wiceprezes agencji.

Zmierzyli efekty

Według badań BBC, znajomość PAIIZ wzrosła z 9 proc. przed kampanią do 43 proc. Według danych CNN International, spot reklamowy przynajmniej raz obejrzało 3,7 mln widzów tej stacji. PAIIZ zanotowała 20-procentowy wzrost oglądalności portalu.

— Chcemy rozszerzyć kampanię o USA i Kanadę. Polsce potrzebna jest skoordynowana wieloletnia kampania reklamowa za granicą. Mam nadzieję, że nowy rząd podejmie w tej sprawie jakieś działania — zapowiada Andrzej Zdebski, prezes PAIIZ.

Z kim rozmawiać?

Agencji marzy się przedłużenie kampanii reklamowej o dwa tygodnie. Wczoraj zwróciła się z taką prośbą do resortu gospodarki.

— Wystarczy 500 tys. zł. Jestem pewien, że istnieją pozycje budżetowe z niewykorzystanymi środkami — mówi Marcin Kaszuba, do niedawna wiceminister gospodarki.

Ale nie wiadomo, czy to ten resort będzie odpowiadał za promocję kraju.

— Rozważamy przeniesienie tego zadania do MSZ. Zapewniliśmy na to 8 mln zł. Będziemy się starali, by promocja Polski została umieszczona w Narodowym Planie Rozwoju na lata 2007-13 — zapewnia Jarosław Szczepankiewicz, sekretarz Rady Promocji Polski z MSZ.