Francuski producent jogurtów odnotował 4-procentowy wzrost sprzedaży w drugim kwartale, przewyższając prognozy analityków, którzy oczekiwali zwyżki o 3,8 procent. Prawie trzy czwarte tego wzrostu pochodziło z większej liczby sprzedanych produktów oraz wyboru przez klientów droższych wersji, a nie z podwyżek cen.
Akcje Danone rosną o 2,9 proc. na początku handlu w Paryżu, a w ciągu ostatnich 12 miesięcy zyskały 9,2 proc.
Danone przełamał trend ustalony przez firmy Nestle, PepsiCo i Unilever, które nie osiągnęły prognozowanych przychodów w kwartale z powodu słabego popytu konsumenckiego w niektórych krajach, w tym w USA i Chinach.
Danone potwierdził prognozę rocznego wzrostu sprzedaży na poziomie od 3 proc. do 5 proc., zapowiadając jednocześnie umiarkowaną poprawę marży operacyjnej.