Darmonet: nowe podejście do reklamy

Ewa Bęczkowska
20-06-2001, 00:00

Darmonet: nowe podejście do reklamy

Na rynku pojawiła się nowa forma promowania produktów i usług przez Internet. Twórcy Darmonetu zapewniają, że ich projekt może stać się skutecznym narzędziem reklamy połączonej z zabawą. Na razie jednak klienci, m.in. Era, PKO BP, Dr Witt, Reader’s Digest, Galeria Centrum, muszą poczekać na efekty.

Nowy pomysł na promocję i reklamę produktów oraz usług w Internecie stworzony przez Darmonet określany jest jako internetowa zabawa quizowa, która daje możliwość rozmowy reklamodawcy z konsumentem. Aby przystąpić do zabawy każdy uczestnik musi zalogować się na stronie głównej. Jeśli nie ma własnego konta, może je założyć za pośrednictwem Darmonetu. Nie musi podawać swoich danych osobowych.

Jeszcze nikt nie wygrał

— Zasada działania portalu jest prosta. Po zalogowaniu system przenosi użytkownika na stronę z informacją reklamową. Należy więc dokładnie zapoznać się z jej treścią, gdyż na następnej stronie mogą pojawić się pytania do właśnie obejrzanej reklamy. Odwiedzający zapoznaje się ze stronami i odpowiada na pytania dotyczące reklamy, którą przed chwilą obejrzał. Aby przejść dalej musi udzielić prawidłowych odpowiedzi. Zawsze jednak może cofnąć się do poprzedniej strony i odszukać potrzebne mu informacje — mówi Michał Ostrowski z firmy Darmonet.

Jak nas zapewniono, każda dobra odpowiedź przybliża gracza do wygranej. Zwycięzców wybiera program komputerowy działający według algorytmu, który gwarantuje, że gracz, po wypełnieniu odpowiedniej ilości ankiet, w końcu wygra.

Korzystny układ

Uczestnik gry aby wygrać zmuszony jest do zapoznania się z kolejnymi ofertami reklamowymi i promocyjnymi. Dzięki temu uczy się ważnych z punktu widzenia reklamodawcy treści. Dodatkowo co najmniej przez kilka minut ma bezpośredni kontakt z reklamą. Biorąc ponownie udział w zabawie ma szansę zetknąć się z tą samą reklamą kilka razy i wówczas utrwala sobie wiedzę na temat przedstawionych produktów.

Poprzez Darmonet klient utrwala logo, promuje nowe produkty i usługi, przeprowadza kampanię reklamową, badania rynku z wyznaczonym profilem ankietowym, może również prowadzić programy lojalnościowe.

Ewa Bęczkowska

e.beczkowska@pb.pl tel. (22) 611-62-71

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Ewa Bęczkowska

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Darmonet: nowe podejście do reklamy