Dbając o świat i kondycję

PARTNEREM PUBLIKACJI JEST BENEFIT SYSTEMS
opublikowano: 08-11-2022, 16:18
aktualizacja: 08-11-2022, 16:19
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Ruch, uczciwość i zrównoważony rozwój – Benefit Systems pokazuje, jak dbać o dobrostan pracowników i kondycję Polaków w sposób odpowiedzialny społecznie.

Kilka lat temu dziennik „The Guardian” ukuł pojęcie otyłości cyfrowej, czyli braku umiarkowania w korzystaniu z technologii. Niestety pandemia tylko pogłębiła nasze uzależnienie. W dobie przymusowej izolacji, nauki i pracy online dużo się mówiło o „przyspawaniu do ekranów”, w szczególności o tym, że dzieci niemal całe dnie spędzały przed ekranem komputera, realizując w ten sposób nawet zajęcia z WF-u. To z kolei prowadziło do zmiany masy ciała oraz złego samopoczucia.

Tomasz Półgrabski
wicedyrektor ds. ESG i public affairs w Benefit Systems
Tomasz Półgrabski

Intensywnie pracujemy nad strategią ESG, analizujemy ryzyka klimatyczne i tworzymy nową politykę klimatyczną. Obszar ten jest dla nas ważny, choćby ze względu na kryzys energetyczny, z którym mamy do czynienia.

Dzieci w Polsce tyją najszybciej w Europie, a otyłość przez światowe organizacje medyczne jest już uznana za chorobę cywilizacyjną. To druga po paleniu papierosów najczęstsza przyczyna poważnych problemów zdrowotnych, w tym nowotworów złośliwych — tłumaczą lekarze.

Jak to zmienić? Wyzwanie coraz częściej podejmują prywatne przedsiębiorstwa. Benefit Systems, znany szerzej jako operator karty MultiSport, od lat stara się zwiększyć aktywność fizyczną Polaków.

ESG, czyli po jasnej stronie mocy

Benefit Systems chętnie podkreśla, że jest po jasnej stronie mocy. Pierwszy raport niefinansowy opublikował w 2018 r. To źródło wiedzy o tym, jak realizuje swoje zadania z zakresu ESG.

Spółka od pięciu lat należy do grona B Corp — społeczności około 5 tys. certyfikowanych firm z różnych branż stawiających pozytywny wpływ na świat ponad zyski. Jego najbardziej znanym przedstawicielem jest Patagonia, producent m.in. kultowej już odzieży outdoorowej. B-Corpy od niby-zielonych spółek różni to, że tam praca na rzecz środowiska czy społeczeństwa jest rzeczywiście wykonywana i to nie w symbolicznym wymiarze. Jest to przedmiotem regularnych i transparentnych audytów.

Benefit Systems jest pierwszym w Europie Środkowej i piątym na świecie B Corpem notowanym na giełdzie. Firma — w duchu tej inicjatywy — wyróżnia w swoim raporcie niefinansowym pięć obszarów tematycznych: zarządzanie, pracownicy, klienci, społeczność i środowisko naturalne.

— Wraz z dołączeniem do społeczności B Corp zobowiązaliśmy się do ciągłej pracy i udoskonalania kluczowych procesów i obszarów działania. Między innymi dlatego w ostatnich miesiącach wpisaliśmy cele ESG do statutu spółki — wyjaśnia Tomasz Półgrabski, wicedyrektor ds. ESG i public affairs w Benefit Systems.

— To oznacza, że mamy pełne poparcie akcjonariuszy w dążeniu do osiągnięcia długofalowego sukcesu gospodarczego, poprzez prowadzenie działalności gospodarczej w sposób, który wywiera istotny pozytywny wpływ na społeczeństwo i środowisko.

W zdrowym ciele zdrowy duch

„Wierzymy, że większa aktywność to więcej energii, zdrowia, dobrego samopoczucia, a w rezultacie lepsze życie” — czytamy w ostatnim raporcie niefinansowym spółki. „Zależy nam, aby zwiększać świadomość społeczeństwa w zakresie korzyści z podejmowania aktywności fizycznej w każdym momencie życia. Wyznajemy zasadę, że ruch i sport są dla każdego, a bariery mogą istnieć wyłącznie w nas samych. Na przestrzeni lat zaczęliśmy rozwijać usługi i produkty bezpośrednio powiązane z flagowym produktem, ale dotyczące również innych dziedzin”.

To nie są puste obietnice. Intensywnie działa Fundacja MultiSport, której celem jest popularyzacja zdrowego i aktywnego stylu życia w społeczeństwie. Jednym z jej projektów jest program Aktywne Szkoły MultiSport realizowany we współpracy m.in. ze szkołami i samorządami. Ideą projektu jest promocja aktywności fizycznej wśród dzieci ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz uświadamianie uczniów, rodziców i nauczycieli, że ruch i sport powinny być przede wszystkim dobrą zabawą.

Kolejny projekt realizowany z fundacją Kulawa Warszawa i współfinansowany przez Ministerstwo Sportu i Turystyki to inicjatywa Pełni Sportu, której celem jest promocja sportu osób z niepełnosprawnością oraz przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu dzieci z niepełnosprawnościami.

Jeszcze raz sięgnijmy do raportu niefinansowego: „Zdajemy sobie sprawę, że aktywny, świadomy i zdrowy styl życia to nie tylko sport, ale również odpowiednia dieta, rozwój wewnętrzny, intelektualny i duchowy. Dlatego też, działając w myśl idei work-life balance, rozwijamy portfolio naszych usług w taki sposób, aby nasi klienci i użytkownicy mogli zadbać o siebie holistycznie”.

W 2020 r. grupa otworzyła pierwszy w Polsce obiekt wyłącznie dla najmłodszych, czyli Atmosferę MultiSport. To nowoczesne centrum sportowe w Warszawie o powierzchni ponad tysiąca mkw. Dzieci w wieku od 2 do 14 lat mogą brać udział m.in. w grach ruchowych, podstawach akrobatyki i gimnastyki, piłce nożnej, siatkówce, tańcu i sportach walki.

Atmosfera MultiSport okazała się strzałem w dziesiątkę. Spółka szacuje, że od lipca do grudnia 2021 r. w zajęciach wzięło udział prawie 1,2 tys. dzieci.

Zasilają kluby fitness zieloną energią

Benefit Systems nie spoczywa na laurach. W 2020 r. grupa zaczęła mierzyć swój ślad węglowy. Z raportu niefinansowego za 2021 r. wynika, że głównym źródłem emisji CO2 w grupie jest energia elektryczna, która ma swoje źródło w elektrowniach węglowych. To jednak ma się zmienić. Benefit Systems ma w planach zwiększenie udziału OZE w swoim portfelu zakupowym. Spółka chce zasilać kluby fitness zieloną energią. Najpierw kupując prąd od zewnętrznych dostawców, a w przyszłości wytwarzając go poprzez własne instalacje fotowoltaiczne.

— Intensywnie pracujemy nad strategią ESG, analizujemy ryzyka klimatyczne i tworzymy nową politykę klimatyczną. Obszar ten jest dla nas ważny, choćby ze względu na kryzys energetyczny, z którym mamy do czynienia — wyjaśnia Tomasz Półgrabski.

Obecnie grupa tworzy strategię ESG na lata 2023-2025.

— Odpowiedzialność za jej realizację spoczywać będzie na całej firmie, dlatego ważne jest odpowiednie wdrożenie i zakomunikowanie tego dokumentu wewnątrz oraz zaadaptowanie przez pracowników kierunku działań wspierającego realizację wyznaczonych celów — wyjaśnia Tomasz Półgrabski.

Jego zdaniem pracownicy popierają ideę zrównoważonego rozwoju.

— Od dłuższego czasu edukujemy i uświadamiamy nasze zespoły, czym jest ESG, dlaczego te zagadnienia są tak ważne i jaki mają wpływ na nasz biznes — dodaje.

— Obserwując na przestrzeni lat zaangażowanie pracowników w różnego rodzaju projekty i akcje CSR-owe, jesteśmy spokojni, że przyjmą nasze cele z entuzjazmem.

ESG zwiększa konkurencyjność

Według badań Deloitte, międzynarodowej firmy doradczej, ponad połowa ankietowanych dyrektorów finansowych dostrzega pozytywny wpływ zrównoważonego rozwoju na przychody i zyskowność spółki oraz samopoczucie pracowników. Ponadto kreowanie przyjaznego miejsca pracy ma pragmatyczny wymiar: wzrasta efektywność, a spada liczba zwolnień lekarskich z powodu wypalenia zawodowego.

— Firmy stosujące się do zasad ESG charakteryzują się większą przejrzystością, w tym również finansową. Są bezpieczniejsze z punktu widzenia inwestorów, częściej wybierane przez klientów, a także pracowników, którzy upatrują w nich uczciwszych pracodawców — dodaje Tomasz Półgrabski.

— Także z etycznego punktu widzenia firmy te są bardziej transparentne. Czy to może stanowić przewagę konkurencyjną? Sądzę, że w dzisiejszych bardzo niepewnych czasach zdecydowanie tak — podsumowuje.

O firmie

Spółka Benefit Systems powstała w 2000 roku. Flagowym produktem jest karta MultiSport, którą firmy wykupują dla swoich pracowników (w niektórych przypadkach pracownicy mogą pokrywać część kosztów). Benefit Systems od kilkunastu lat intensywnie rozwija Program MultiSport — Spółka zaczynała od kilku obiektów partnerskich w Warszawie, a obecnie zapewnia dostęp do ponad 155 klubów fitness będących własnością Benefit Systems i ponad 4 700 obiektów sportowo-rekreacyjnych w całym kraju, skupionych w sieci partnerskiej. Karty MultiSport są także dostępne w Czechach, na Słowacji, w Bułgarii i w Chorwacji, a obecnie spółka weryfikuje potencjał rynku tureckiego. Na koniec trzeciego kwartału br. karty sportowe miało ponad 1,4 mln osób, z czego milion w samej Polsce (w 2013 r. — 527 tys. osób). Od 11 lat spółka Benefit Systems jest obecna na parkiecie głównym.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

ZRÓWNOWAŻONY BIZNES
wspierają:

Santander Benefit Systems Bat Poland LPP Panattoni

Polecane