DDD zmieni format

ANP
opublikowano: 29-11-2010, 13:17

Kryzys dał się we znaki branży wyposażenia wnętrz. Dlatego spółka z grupy BRW wymyśla nowy koncept sklepów.

Pierwsze półrocze było jednym z najtrudniejszych okresów w ostatnich latach — przyznają przedstawiciele sieci Dobre Dla Domu (DDD), To spółka powiązana właścicielsko z BRW Wnętrza (firmą z grupy Black Red White), sprzedająca m.in. drzwi i panele podłogowe.

— Kryzys, ciężka zima i kwietniowa tragedia mocno ograniczały klientów — mówi Piotr Matluch, prezes DDD.

— Kryzys wpłynął na zmianę zachowań klientów. Przede wszystkim wzrosła skłonność klientów do oszczędzania — dodaje Adam Kołodziejczyk, prezes Sklepów Komfort.

Piotr Matluch zapewnia, że sytuacja się już ustabilizowała, a latem sprzedaż była ponad 50 proc. wyższa od średniej z pierwszej połowy roku.

— Czeka nas stopniowe ożywienie popytu. Przemawiają za tym wskaźniki makroekonomiczne. Rynek wyposażenia wnętrz ma szansę wrócić na prostą w II połowie 2011 r. — uważa Piotr Matluch.

Na początku 2010 r. DDD zapowiadało intensywną ekspansję na rynkach lokalnych, ale uruchomiło sklepy tylko w Głuchołazach, Bochni, Sędziszowie Małopolskim i Braniewie.

— Zakładaliśmy podwojenie tempa otwierania sklepów na małych rynkach, ale przez kryzys zmieniliśmy plany. Zamiast tego ograniczymy tempo i popracujemy nad przemodelowaniem oferty franczyzowej, wzbogacając ją o tańsze formaty dla małych miejscowości. Pierwszy sklep ruszy w tym roku — mówi Piotr Matluch.

Oferta będzie rozwijana pod marką Podłogi i Drzwi. Inwestycje w małe formaty mają pochłaniać 500-600 tys. zł, by za 3-4 lata przynosić co roku spółce 1-1,2 mln zysku.

Tempa nie zwalniał natomiast Komfort.

— Położyliśmy większy nacisk na rozwój sieci franczyzowej w mniejszych miastach. W porównaniu z ubiegłym rokiem, podwoiliśmy liczbę sklepów franczyzowych — z 17 na koniec 2009 do 34 na koniec tego roku — dodaje Adam Kołodziejczyk.

Komfort ma obecnie 159 sklepów, Ruck Zuck 155, a DDD 51.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ANP

Polecane