DDD zmieni format

ANP
29-11-2010, 13:17

Kryzys dał się we znaki branży wyposażenia wnętrz. Dlatego spółka z grupy BRW wymyśla nowy koncept sklepów.

Pierwsze półrocze było jednym z najtrudniejszych okresów w ostatnich latach — przyznają przedstawiciele sieci Dobre Dla Domu (DDD), To spółka powiązana właścicielsko z BRW Wnętrza (firmą z grupy Black Red White), sprzedająca m.in. drzwi i panele podłogowe.

— Kryzys, ciężka zima i kwietniowa tragedia mocno ograniczały klientów — mówi Piotr Matluch, prezes DDD.

— Kryzys wpłynął na zmianę zachowań klientów. Przede wszystkim wzrosła skłonność klientów do oszczędzania — dodaje Adam Kołodziejczyk, prezes Sklepów Komfort.

Piotr Matluch zapewnia, że sytuacja się już ustabilizowała, a latem sprzedaż była ponad 50 proc. wyższa od średniej z pierwszej połowy roku.

— Czeka nas stopniowe ożywienie popytu. Przemawiają za tym wskaźniki makroekonomiczne. Rynek wyposażenia wnętrz ma szansę wrócić na prostą w II połowie 2011 r. — uważa Piotr Matluch.

Na początku 2010 r. DDD zapowiadało intensywną ekspansję na rynkach lokalnych, ale uruchomiło sklepy tylko w Głuchołazach, Bochni, Sędziszowie Małopolskim i Braniewie.

— Zakładaliśmy podwojenie tempa otwierania sklepów na małych rynkach, ale przez kryzys zmieniliśmy plany. Zamiast tego ograniczymy tempo i popracujemy nad przemodelowaniem oferty franczyzowej, wzbogacając ją o tańsze formaty dla małych miejscowości. Pierwszy sklep ruszy w tym roku — mówi Piotr Matluch.

Oferta będzie rozwijana pod marką Podłogi i Drzwi. Inwestycje w małe formaty mają pochłaniać 500-600 tys. zł, by za 3-4 lata przynosić co roku spółce 1-1,2 mln zysku.

Tempa nie zwalniał natomiast Komfort.

— Położyliśmy większy nacisk na rozwój sieci franczyzowej w mniejszych miastach. W porównaniu z ubiegłym rokiem, podwoiliśmy liczbę sklepów franczyzowych — z 17 na koniec 2009 do 34 na koniec tego roku — dodaje Adam Kołodziejczyk.

Komfort ma obecnie 159 sklepów, Ruck Zuck 155, a DDD 51.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ANP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Nieruchomości / DDD zmieni format