Dekada Volkswagena

Ryszard Gromadzki
28-11-2003, 00:00

W dekadę zapyziała Fabryka Samochodów Rolniczych Polmo, produkująca archaiczne Tarpany, przeistoczyła się w fabrykę na światowym poziomie.

Spółka Volkswagen Poznań powstała w listopadzie 1993 roku, po przejęciu przez koncern Volkswagen 25,4 proc. udziałów ówczesnej spółki Tarpan. W trzy lata później koncern z Wolfsburga kontrolował już 100 proc. udziałów Volkswagen Poznań. Pierwszym samochodem montowanym w Poznaniu był dostawczy Transporter T4, potem dołączyły Skody, Volkswagen Polo, Passat, a nawet Seat Cordoba.

Niemiecki koncern zainwestował w Poznaniu setki milionów euro, z taśm montażowych poznańskiej fabryki zjechało 450 tys. samochodów. Zatrudnienie wzrosło z 69 pracowników do prawie 4 tys. dziś. (Volkswagen Poznań jest największym pracodawcą w Wielkopolsce). Nic dziwnego, że włodarze Poznania i woj. wielkopolskiego podczas jubileuszowej uroczystości wygłaszali długie, dziękczynne mowy...

W 2005 roku fabryka ma produkować 150 tys. samochodów rocznie (w przyszłości w Poznaniu wytwarzać się będzie Volkswageny: Transporter T5 i miejski samochód dostawczy VW Caddy); zatrudnienie w spółce wzrośnie do 5 tys. ludzi. Jörn Reimers, prezes Volkswagena Poznań, deklaruje, że dalekosiężnym celem kierowanej przez niego firmy jest osiągnięcie w Polsce takiej rangi gospodarczej, jaką posiada Fiat. Ambitny cel!

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Ryszard Gromadzki

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Dekada Volkswagena