Dialog w stronę internetu

Magdalena Wierzchowska
opublikowano: 10-11-2006, 00:00

Stacjonarny operator wierzy we wzrost przychodów, zwłaszcza z usług internetowych. Przydałyby mu się też akwizycje.

Należąca do KGHM Telefonia Dialog miała po półroczu 31,5 mln zł zysku netto.

— Szacujemy, że w drugiej połowie roku zysk będzie rósł proporcjonalnie i oceniamy, że wyniesie około 60 mln zł — mówi Sławomir Szych, prezes Telefonii Dialog.

Spółka zastrzega jednak, że może będzie musiała zawiązać kilkanaście milionów złotych rezerw, które obniżą wynik.

Dialog szacuje, że wzrosną też jego przychody — w tym roku ma to być 500 mln zł, a w przyszłym — 600 mln zł. Pomóc ma mu m.in. rozwój ofert internetowych. Wczoraj Dialog zaprezentował plany rozwoju usługi DialNet i nową rodzinę usług NewFon@DSL. W kwietniu przyszłego roku chce też w końcu wystartować z telewizją internetową, co pozwoli mu zaoferować usługę triple-play. To wszystko ma zwiększyć liczbę abonentów internetowych z 70 tys. do 100 tys. na koniec marca 2007. Liczba usługobiorców będzie się mogła znacznie zwiększyć, gdy Dialog zacznie oferować usługi internetowe na sieci Telekomunikacji Polskiej, co powinno stać się w połowie przyszłego roku. Ale ekspansja będzie kosztowała — na inwestycje Dialog chce wydać 125 mln zł w tym roku. Do 2010 r. chciałby mieć 1 mln klientów i 1 mld zł przychodów. By to się udało, jak przyznaje Andrzej Kryszyński, wiceprezes spółki, musi dokonać akwizycji. Zarząd zapowiada, że negocjuje z kilkoma partnerami, a jego zdolności kredytowe do sfinansowania ekspansji wynoszą plus minus 300 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Wierzchowska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy