
Wyniki ostatnich dwóch lat pokazują, że polski rynek leasingu charakteryzuje relatywnie duża odporność na trudne otoczenie ekonomiczne. W pandemicznym 2020 r. branża zanotowała spadek finansowania na poziomie 10 proc. Ale już w ubiegłym odnotowała rekordową sprzedaż – ponad 30 proc. r/r. Jeszcze szybciej rósł w 2021 r. portfel EFL. Spółka sfinansowała aktywa o rekordowej wartości 7,6 mld zł, co oznacza 42,0 proc. wzrostu r/r. Tym samym zwiększyła udziały w rynku do 9,3 proc. - z 8,6 proc. w 2020 r.
Wojciech Przybył, członek zarządu ds. marketingu, innowacji i ubezpieczeń w EFL, mówi, że było to możliwe m.in. dzięki digitalizacji.
Wprowadzenie do oferty wielu technologicznych rozwiązań, m.in. elektronicznego podpisywania umów za pośrednictwem wideoweryfikacji, pozwoliło klientom na zawieranie umów leasingowych z dowolnego miejsca na świecie, przy wykorzystaniu wyłącznie elektronicznych form komunikacji.
Rozmawiamy o tym, co zmieniło się w branży na przestrzeni ostatnich miesięcy, jak ewoluowały oczekiwania klientów, jak digitalizacja ułatwia i przyspiesza rozwój leasingu oraz o tym, jakie innowacyjne rozwiązania oferuje firmom EFL i jakie nowe zaoferuje już wkrótce.