Digitalizacja w leasingu

Partnerem publikacji jest EFL
opublikowano: 09-06-2022, 14:17
aktualizacja: 13-06-2022, 00:07
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Rynek leasingu w Polsce funkcjonuje od ponad 30 lat, wspierając inwestycje polskich przedsiębiorców. W ubiegłym roku padł rekord - po raz pierwszy w historii portfel aktywnych umów leasingowych w zakresie finansowana ruchomości był wyższy od salda kredytów udzielonych firmom przez banki. Całkowita wartość aktywnego portfela branży na koniec 2021 r. wyniosła 165,8 mld zł.

Wojciech Przybył, członek zarządu ds. marketingu, innowacji  i ubezpieczeń w EFL
Wojciech Przybył, członek zarządu ds. marketingu, innowacji i ubezpieczeń w EFL

Wyniki ostatnich dwóch lat pokazują, że polski rynek leasingu charakteryzuje relatywnie duża odporność na trudne otoczenie ekonomiczne. W pandemicznym 2020 r. branża zanotowała spadek finansowania na poziomie 10 proc. Ale już w ubiegłym odnotowała rekordową sprzedaż – ponad 30 proc. r/r. Jeszcze szybciej rósł w 2021 r. portfel EFL. Spółka sfinansowała aktywa o rekordowej wartości 7,6 mld zł, co oznacza 42,0 proc. wzrostu r/r. Tym samym zwiększyła udziały w rynku do 9,3 proc. - z 8,6 proc. w 2020 r.

Wojciech Przybył, członek zarządu ds. marketingu, innowacji i ubezpieczeń w EFL, mówi, że było to możliwe m.in. dzięki digitalizacji.

Wprowadzenie do oferty wielu technologicznych rozwiązań, m.in. elektronicznego podpisywania umów za pośrednictwem wideoweryfikacji, pozwoliło klientom na zawieranie umów leasingowych z dowolnego miejsca na świecie, przy wykorzystaniu wyłącznie elektronicznych form komunikacji.

Rozmawiamy o tym, co zmieniło się w branży na przestrzeni ostatnich miesięcy, jak ewoluowały oczekiwania klientów, jak digitalizacja ułatwia i przyspiesza rozwój leasingu oraz o tym, jakie innowacyjne rozwiązania oferuje firmom EFL i jakie nowe zaoferuje już wkrótce.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane