Dino Polska podało wyniki za III kwartał 2019

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
opublikowano: 2019-11-08 07:09
zaktualizowano: 2019-11-08 11:33

Dino Polska, właściciel sieci marketów spożywczych, podało wyniki za III kwartał 2019 r. Zysk netto wyniósł 109,4 mln zł i był zgodny z konsensem prognoz analityków, ankietowanych przez PAP Biznes. Notowania jednak mocno spadają.

Wynik netto jest tym o 33 proc. wyższy r/r. Przychody w tym czasie wzrosły o 29,8 proc. do 2 mld zł, a EBITDA o 37 proc. do 192,5 mln zł. 

Nie tak miało być:
Nie tak miało być:
Inwestorzy przyzwyczaili się do pozytywnej reakcji notowań na wyniki Dino, spółki kierowanej przez Szymona Piducha. Tym razem jest jednak inaczej.
Fot. GK

Narastająco do początku roku przychody wynoszą 5,5 mld zł, a zysk netto 281,9 mln zł (+35 proc.). 

Inwestorów zmartwiła jednak wypowiedź prezesa Szymona Piducha, który stwierdził, że cel, którym jest rokroczna poprawa marży EBITDA, będzie dużym wyzwaniem w 2019 i 2020 r., ze względu na efekt bazy z 2018 r. i skutki podwyżki płacy minimalnej. Zdaniem prezesa, konsekwencje 15-procentowego wzrostu będzie "mały, dwucyfrowy wzrost kosztów" wynagrodzeń.

W III kw. marża EBITDA Dino wyniosła 9,5 proc.