Dino przerosło oczekiwania

opublikowano: 20-08-2019, 22:00

Giełdowa sieć handlowa szybko zwiększa liczbę sklepów, przychody i zyski. Kurs wskoczył na historyczne maksimum.

14,6 mld zł, czyli niewiele mniej niż PGE i więcej niż mBank — taką giełdową kapitalizację uzyskało we wtorek, po publikacji wyników kwartalnych, prowadzące sieć marketów Dino. Akcje spółki, która weszła na GPW w kwietniu 2017 r., od czasu oferty publicznej podrożały już o 345 proc., a tylko we wtorek zyskiwały ponad 10 proc., co przełożyło się na zwiększenie kapitalizacji o 1,4 mld zł.

Dino, którym kieruje Szymon Piduch, w tym roku przekroczyło próg 1000 sklepów, a w przyszłym roku ma mieć ich ponad 1200. Sprawia to, że jego przychody rosną o ponad jedną trzecią rok do roku.
Zobacz więcej

Szybki wzrost:

Dino, którym kieruje Szymon Piduch, w tym roku przekroczyło próg 1000 sklepów, a w przyszłym roku ma mieć ich ponad 1200. Sprawia to, że jego przychody rosną o ponad jedną trzecią rok do roku. Fot. Marek Wiśniewski

To wszystko sprawiło, że giełdowy majątek głównego akcjonariusza spółki, Tomasza Biernackiego, jest już wart 7,45 mld zł — więcej z inwestorów indywidualnych na GPW ma tylko Zygmunt Solorz. Wtorkowy wzrost to efekt wyników za drugi kwartał, które na każdym kluczowym poziomie okazały się lepsze od konsensu analityków. Przychody Dino sięgnęły 1,94 mld zł i były o 30,5 proc. wyższe niż rok wcześniej, a zysk na poziomie EBITDA wyniósł 181,2 mln zł, co oznacza poprawę o 36,6 proc. rok do roku. W sieci Dino działa już 1058 sklepów w trzynastu województwach, o ponad 80 więcej niż na koniec 2018 r. Strategia spółki zakłada, że do końca przyszłego roku będzie ich ponad 1200. Bez uwzględniania nowych otwarć w pierwszym półroczu sprzedaż porównywalna LFL (czyli na tej samej powierzchni sprzedaży co rok wcześniej) wzrosła o 11,1 proc., a w samym drugim kwartale, dzięki efektowi świąt wielkanocnych, o 16,6 proc. W kolejnych kwartałach ma być podobnie.

— Liczymy na to, że pozytywne trendy — wzrost dochodów gospodarstw domowych, przyspieszenie inflacji cen produktów spożywczych i poprawa nastrojów konsumenckich — będą utrzymywać się także w kolejnych kwartałach, co pozwoli nam na niski dwucyfrowy wzrost sprzedaży LFL — powiedział podczas telekonferencji z analitykami Szymon Piduch, prezes Dino. Analitycy zwracają uwagę, że spółce udało się o 0,4 pkt proc. podciągnąć marżę na poziomie EBITDA. Przedstawiciele Dino podkreślają, że jej poprawianie jest priorytetem w tym i przyszłym roku. Według Tomasza Sokołowskiego, analityka Santandera, świadczy to, że spółka jest w stanie skutecznie przerzucaćna dostawców presję cenową w niektórych kategoriach, takich jak wieprzowina. Jednocześnie eksperci wskazują, że obecne notowania giełdowe Dino są oderwane od fundamentów.

„Kurs Dino istotnie wzrósł w 2019 r., dyskontując — naszym zdaniem — przyśpieszenie dynamiki LFL od drugiego kwartału oraz przyśpieszenie inflacji cen żywności. Doceniamy bardzo dobry model biznesowy sieci, jednak uważamy, że obecny poziom wyceny uwzględnia ambitne założenia wzrostu, ignorując potencjalne ryzyko. (...) Nie widzimy (…) pola do zaskoczeń w obszarze tempa ekspansji. Zakładana przez nas roczna liczba otwarć w 2019 r. jest zbliżona do rekordu w sieci Biedronka oraz przewyższa ten rekord w 2020 r. Coraz wyższa liczba nowych placówek otwierana w otoczeniu niskiej stopy bezrobocia może powodować dodatkową presję na koszty wynagrodzeń. Biorąc pod uwagę wskaźnik kapitalizacja/sklep, placówka Dino jest wyceniona drożej niż placówka Jeronimo Martins, co jest naszym zdaniem nieuzasadnione” — napisał Piotr Bogusz, analityk DM mBanku.

c3b39424-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy