PRESS: "Gazeta Wyborcza" i "Super Express", którym najbardziej może zaszkodzić wejście na rynek nowego dziennika Axel Springer Polska, wciąż mają gorszą sprzedaż niż rok temu. Jednak w sierpniu sprzedawały się lepiej niż w lipcu.
Z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że w porównaniu z ubiegłym rokiem sprzedaż rośnie wyłącznie w przypadku dzienników prawno-gospodarczych i sportowych. Porównując średnią sprzedaż dzienników ogólnopolskich z okresu I-VIII br. z analogicznym okresem roku ubiegłego najwięcej zyskał "Parkiet" (Parkiet Media SA), bo aż 11 proc. Był to jednak wzrost do niewysokiego poziomu 8 918 egz. Niewiele mniej (10,5 proc.) zyskała "Gazeta Prawna" (Grupa Wydawnicza Infor), osiągając sprzedaż 73 763 egz. Poprawiły się także wyniki "Pulsu Biznesu" (Bonnier Business Polska) - wzrost o 4,1 proc. do 22 637 egz. - oraz "Przeglądu Sportowego" i "Tempa" (Marquard Sport Media) - łącznie zyskały 3,9 proc., osiągając średnią sprzedaż 91 656 egz. Porównując te same przedziały czasowe, traciły na sprzedaży pozostałe dzienniki: "Gazeta Wyborcza" (Agora SA) - spadek o 2,5 proc., "Super Express" (Media Express) - spadek o 12,2 proc., "Rzeczpospolita" (Presspublica) - spadek o 0,8 proc., "Trybuna" (Ad Novum) - spadek o 19 proc.
W sierpniu dzienniki ogólnopolskie sprzedawały się lepiej niż w lipcu: "Gazeta Wyborcza" - 393 260 egz. (wzrost o 4 proc.), "Super Express" - 294 656 egz. (14,4 proc.), "Rzeczpospolita" - 185 834 egz. (0,2 proc.), "Przegląd Sportowy" i "Tempo" - łącznie 113 229 egz. (22 proc.), "Gazeta Prawna" - 68 676 egz. (0,6 proc.), "Trybuna" - 29 084 egz. (5,9 proc.), "Puls Biznesu" - 23 375 egz. (5,4 proc.), "Parkiet" - 9 986 egz. (11 proc.).
GK, PRESSERWIS