Dla MŚP

MK
26-10-2011, 00:00

Komentarz

GRZEGORZ JAMKA

konsultant w grupie telekomunikacja w Infovide-Matrix

Dotychczas główną przeszkodą były koszty. Przedsiębiorstw z sektora MŚP najczęściej nie było stać na wdrożenie zaawansowanych opcji Unified Communications. Sytuacja zmieniła się wraz z upowszechnieniem cloud computingu, czyli chmury obliczeniowej, pozwalającej na korzystanie z nowych aplikacji i narzędzi bez ponoszenia kosztów rozbudowy i utrzymania infrastruktury IT. W tym modelu klient płaci tylko za wykorzystanie mocy obliczeniowych. Dzięki temu małe i średnie firmy mogą sobie pozwolić na poszerzenie dostępnych narzędzi e-mail, przestrzeni na dysku czy dodanie do hostingu stron internetowych komunikacji głosowej i kompleksowego UC. Usługi UC oferowane w chmurze pomagają MŚP zwiększyć efektywność i konkurencyjność przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów. Najczęściej wykorzystywane są telefonia VoIP (ang. Voice over Internet Protocol) i IM (Instant Messaging). Usługami o dużym potencjale są także wirtualna przestrzeń robocza i możliwość prowadzenia wideokonferencji. Są one dostępne również ze smartfonów i tabletów. Dla średnich przedsiębiorstw rozwiązania cloud computing w zakresie Unified communications mogą być nawet o 50 proc. tańsze niż tradycyjne UC. Natomiast dla małych firm istotne jest to, że te usługi w ogóle stają się osiągalne. Przykład: czołowi dostawcy zintegrowanej komunikacji oferują usługi w chmurze już od kilkunastu euro na stanowisko za miesiąc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MK

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Dla MŚP