Dla ofiar i dla innych niosących wsparcie

Partnerem publikacji jest InPost
opublikowano: 2024-10-06 20:00

Grupa InPost podjęła kompleksowe działania pomocowe na terenach, które doświadczyły powodzi. Firma natychmiast oddała na potrzeby pomocy humanitarnej swoją flotę ciężarówek TIR, samochodów kurierskich i powierzchnie magazynowe. Dotychczas InPost przewiózł blisko 3 tys. palet z pomocą. Po przejściu fali powodziowej, firma od razu przystąpiła do ponownego uruchomienia swojej sieci logistycznej, aby mieszkańcy mogli bezpośrednio otrzymywać niezbędne wsparcie i potrzebne produkty od najbliższych lub ze sztabów pomocowych.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

W ramach wsparcia realizowanego przez InPost uruchomiliśmy w aplikacji InPost Mobile możliwość nadawania bezpłatnych przesyłek z darami dla powodzian. Ponadto, InPost umożliwił zakup w aplikacji InPost Fresh dedykowanych zestawów pomocowych. Wystarczy wybrać pakiet spośród gotowych w aplikacji InPost Fresh, złożyć i opłacić zamówienie, a InPost wszystkie produkty dostarczy osobom dotkniętym powodzią.
W ramach tych działań, do końca września InPost otrzymał 21 tys. przesyłek, które zostały przesortowane przez nasz dział fulfillmentu oraz rozdystrybuowane do punktów PCK według potrzeb zgłaszanych przez lokalne sztaby kryzysowe.

W trakcie powodzi przedłużyliśmy czas odbioru przesyłek z urządzeń Paczkomat® na zalanych obszarach. Zapewniliśmy także wsparcie logistyczne przy transporcie darów
z innych zbiórek m.in. darmowy transport przesyłek na rzecz PCK, Caritas, dary zebrane przez Miasto Toruń oraz akcje Grupy ZPR Media. Wsparliśmy również działania Ochotniczej Straży Pożarnej poprzez udostępnienie 200 bezpłatnych kodów nadania na własne potrzeby operacyjne oraz możliwość zgłaszania potrzeb transportowych.

Iskrę do mobilizacji polskiego biznesu dał Rafał Brzoska, dzięki czemu w ciągu kilku godzin w niedzielę pojawiły się deklaracje pomocy finansowej oraz informacje o pierwszych dostawach pomocy, a już w poniedziałek rano kwota wsparcia przekroczyła 3 mln zł. Łącznie, inicjatywa „Przedsiębiorcy dla Powodzian” zgromadziła kwotę przeszło 123 milionów złotych. W ramach otwartej zbiórki na siepomaga.pl zebrano ponad 4,2 mln zł., dzięki zaangażowaniu niemal 18 tys. darczyńców, a operator zbiórki zrezygnował z pobierania prowizji.

Polscy przedsiębiorcy nie ustają w działaniach, angażując nie tylko własne fundusze, ale także zasoby swoich firm, partnerów i akcjonariuszy, aby pomóc poszkodowanym. Fundacja Rodziny Kellnerów, która poprzez PPF jest jednym z akcjonariuszy InPost, przeznaczyła 2 mln EUR dla poszkodowanych na terenach objętych powodzią. Ponadto Fundacja przekazała również po 2 mln EUR na wsparcie ofiar w Czechach i na Słowacji. Łącznie aż 6 mln EUR trafiło do osób dotkniętych tą katastrofą z trzech sąsiadujących ze sobą krajów.

InPost Green City w ramach akcji doraźnego wsparcia dla miast i osób dotkniętych skutkami powodzi zapewnił wsparcie logistyczne. Zrealizowanych zostało ponad 50 transportów darów ze zbiórek w wielu miastach m.in. z Warszawy, Krakowa, Częstochowy, Poznania, Katowic, Glinojecka, Bodzanowa, a także Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu. Ponadto, wsparliśmy działania Urzędu Miejskiego w Krakowie, wypożyczając wózek widłowy oraz elektryczny wózek paletowy. InPost zapewnił wsparcie rzeczowe poprzez dostarczenie 95 tys. worków na piasek oraz ponad 500 ton piasku dla Wrocławia, a także środki czystości dla OSP w Niemodlinie. Grupa InPost wsparła finansowo również działania OSP w Bogdanowicach, OSP w Jeleniej Górze, OSP gminy Podgórzyn oraz OSP w Wałbrzychu.