Do końca 2002 r. sieć Multibanku ma obejmować 30 placówek i obsługiwać 150.000 klientów. W odróżnieniu od mBanku, oferta MultiBanku obejmuje pełen zakres produktów i usług finansowych, w tym produkty ubezpieczeniowe i produkty inwestycyjne. Są one obecnie oferowane przez 4 oddziały oraz przez internet. Wg wiceprezesa BRE Banku głównymi klientami Multibanku mają być klienci indywidualni i małe przedsiębiorstwa. Uruchomienie Multibanku (ramienia detalicznego BRE Banku), zwłaszcza w momencie prawdopodobnego zaakceptowania przez parlament opodatkowania odsetek od oszczędności, jest krokiem w dobrym kierunku. Może on przyspieszyć zwiększenie udziału w rynku detalicznym, tak potrzebne BRE Bankowi. Należy jednak stwierdzić, że ewentualny sukces Multibanku będzie zależał od oferty jaką przedstawi klientom. Przedstawiciele banku już zapowiedzieli, że od połowy listopada bank (BRE Bank, Multibank i mBanku) zaoferuje klientom otwarcie 10-letnich lokat, które umożliwią uniknięcie opodatkowania odsetek. Bank ma więc szansę na pozyskanie w krótkim czasie depozytów o znacznej wartości. W dłuższym okresie zwiększenie zaangażowania w rynku detalicznym pozwoli na zmniejszenie kosztów pozyskania pieniądza (relatywne podwyższenie marży odsetkowej, która po III kwartale br. wyniosła 1,85%), jak i możliwość zwiększenia przychodów banku (wzrost poziomu opłat i prowizji). Marcin Wróblewski, DM BZ WBK