Czytasz dzięki

Do fotografa przez internet

opublikowano: 08-04-2020, 22:00

Wniosek o dowód osobisty można złożyć online, do sieci przenoszą się więc spece od fotografii biometrycznej.

Firma PhotoAiD, należąca do FunFotos, podobnie jak wiele innych stanęła przed wyzwaniem utrzymania biznesu w chwili, gdy pozamykane są galerie handlowe i punkty usługowe. Rozwiązanie, jakie znalazła wprowadza do internetu profesjonalną usługę wykonywania zdjęć do dowodów osobistych, paszportów, praw jazdy itd., w której się specjalizuje.

Tomasz Młodzki, współzałożyciel PhotoAiD, jest w grupie tych przedsiębiorców,
którym rządowe działania ograniczające rozprzestrzenianie się COVID-19 odebrały
możliwość prowadzenia biznesu, przeszedł więc do internetu. Zdjęcia do
dokumentów przygotowuje klientom na nowej e-platformie.
Zobacz więcej

E-FOTOGRAF:

Tomasz Młodzki, współzałożyciel PhotoAiD, jest w grupie tych przedsiębiorców, którym rządowe działania ograniczające rozprzestrzenianie się COVID-19 odebrały możliwość prowadzenia biznesu, przeszedł więc do internetu. Zdjęcia do dokumentów przygotowuje klientom na nowej e-platformie. Fot. ARC

— Wiele osób w czasie pandemii musi wyrobić dokument tożsamości, a do tego potrzeba aktualnych zdjęć. W obecnej sytuacji, o ile bez problemu można np. złożyć wniosek o dowód osobisty przez ePUAP, o tyle trudniej jest zrobić niezbędne do wniosku zdjęcie biometryczne. Wprowadzamy więc na rynek narzędzie online, które pozwala klientom wykonać zdjęcie bez wychodzenia z domu — mówi Tomasz Młodzki, współzałożyciel PhotoAiD.

Nad projektem firma pracowała od ponad roku. Start platformy został przyspieszony, ponieważ w związku z pandemią zamkniętych zostało kilkanaście stacjonarnych punktów fotograficznych i około 200 fotokabin zarządzanych przez spółkę. Szef PhotoAiD liczy, że rozwiązanie pomoże ludziom w bezpieczny sposób wyrobić dowód osobisty. Mimo trudnej sytuacji deklaruje, że połowa przychodu uzyskiwanego ze zdjęć wykonywanych przez internet zostanie przekazana szpitalom.

— Premierę serwisu pierwotnie planowaliśmy na okres przedwakacyjny, w którym notujemy największe zainteresowanie naszymi stacjonarnymi usługami. W cyfryzacji usług fotograficznych widzimy bardzo duży potencjał. Z wykorzystaniem naszych narzędzi zdjęcie może zrobić każdy — nie jest potrzebne ani doświadczenie, ani profesjonalny sprzęt — twierdzi Tomasz Młodzki.

PhotoAiD proponuje cyfrową, automatyczną obróbkę zdjęć wykonanych samodzielnie, np. smartfonem. Użytkownicy dostają instrukcję prawidłowego ustawienia się do zdjęcia i wymogi dotyczące równomiernego oświetlenia twarzy. Zdjęcia przesyłają na platformę, resztą zajmuje się oprogramowanie, wykorzystujące m.in. algorytmy sztucznej inteligencji. Fotografie są kadrowane, usuwa się z nich tło itd. Finalnie użytkownicy otrzymują obrobione zdjęcia w wersji cyfrowej, a także szablony gotowe do wydruku na wypadek, gdyby potrzebowali również wersji papierowej.

— Zdjęcia spełniają wszelkie wymogi określone przez polskieprzepisy oraz międzynarodowe normy. Dajemy gwarancję jego akceptacji w urzędzie — zapewnia szef PhotoAiD.

Projekt był finansowany z przychodów spółki oraz publicznej dotacji uzyskanej z tzw. bonu na innowacje Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Prace nad rozwojem narzędzia prowadzone są we współpracy z Wydziałem Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Warszawskiego. Składanie e-wniosków o dowód osobisty mocno promuje teraz także Ministerstwo Cyfryzacji.

Tym, którzy nie chcą inwestować w nowe zdjęcia, podpowiada w komunikacie: „To nie może być selfie. Możecie jednak zrobić je w domu, prosząc o pomoc któregoś z domowników. Ważne: pozujcie na tle białej ściany”. Wcześniej jednak należy zapoznać się również z innymi wytycznymi.

OKIEM EKSPERTA

Potrzeba działania online

PATRYCJA SASS-STANISZEWSKA, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej

Epidemia koronawirusa spowodowała zawirowania w gospodarce światowej. Eksperci zastanawiają się, jak obostrzenia związane z kwarantanną zmienią rynki. Prawie połowa firm sektora MŚP odczuła negatywne skutki epidemii — sprzedaż spada, a rynek pracy doświadcza redukcji zatrudnienia. W trakcie kwarantanny ludzie są zmuszeni do wykonywania części codziennych aktywności online. E-commerce stał się nie tylko miejscem robienia zakupów, ale także coraz popularniejszą, a nawet konieczną formą robienia biznesu. Dla małych i średnich przedsiębiorstw e-commerce może okazać się jedyną drogą przetrwania. MŚP potrafią szybko dostosowywać się do zmian. e-Izba od lat wspiera MŚP w transformacji cyfrowej, a nasza ogólnopolska akcja „Go! e-commerce — webinary dla MŚP — jak zbudować sklep internetowy” w kilka dni zyskała duże zainteresowanie sektora, co oznacza, że MŚP aktywnie szukają rozwiązań i nowych modeli biznesowych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane