Do klientów trafi tylko 60 mln aut

RB,BLOOMBER
05-01-2009, 00:00

Recesja zacisnęła pętlę na portfelach kierowców. Zdaniem szefów Hyundaia, popyt na cztery kółka spadnie co najmniej o 7,7 proc.

Recesja zacisnęła pętlę na portfelach kierowców. Zdaniem szefów Hyundaia, popyt na cztery kółka spadnie co najmniej o 7,7 proc.

Kryzys finansowy przelał się już na realną gospodarkę. Odczuwają to zwykli obywatele, którzy — coraz częściej zaglądając do chudnącego portfela —muszą ograniczać wydatki. Odbija się to na wynikach firm, m.in. producentów aut, którzy wróżą kolejny słaby rok.

— To będzie krytyczny rok dla branży. Koncerny sprzedadzą mniej niż 60 mln aut —twierdzi Choi Jae Kook, wiceszef Hyundaia, największego producenta aut w Korei.

Jeśli jego prognozy się sprawdzą, będzie to oznaczało co najmniej 7,7-procentowy spadek popytu wobec 2008 r.

Największy wpływ na tak słabe wyniki będą mieć rynki amerykański i europejski, które już w tym roku wpadły w zastój. W listopadzie popyt na nowe auta spadł najmocniej od 26 lat (sprzedaż Hyundaia skurczyła się o 35 proc.). Nawet w Chinach, które są najdynamiczniej rozwijającą się gospodarką świata, sprzedaż kuleje. Dziś Hyundai oraz zależna od niego KIA prognozują, że globalny popyt na ich auta wyniósł w 2008 r. 4,2 mln sztuk, wobec szacowanych 4,8 mln.

— Kryzysowa sytuacja zmusza koncerny do cięcia produkcji oraz prognoz zysków — mówi wiceszef Hyundaia.

Toyota, największy producent aut w Azji, spodziewa się, że w tym roku obrachunkowym zysk spadnie o 91 proc., do 557 mln USD.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: RB,BLOOMBER

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Do klientów trafi tylko 60 mln aut