Do wyboru, do koloru

PAS
16-06-2008, 00:00

Ktoś, kto chce się zapisać na studia z public relations, na brak możliwości nie może narzekać.

Ktoś, kto chce się zapisać na studia z public relations, na brak możliwości nie może narzekać.

Według „Informatora o studiach podyplomowych i MBA na rok 2006/2007”, wydawanego przez Wydawnictwo Telbit, kierunek PR ma prawie 30 szkół wyższych. Właściwie w każdym większym mieście można znaleźć uczelnię oferującą taką możliwość. A zdarzają się również w mniejszych, np. w Suchej Beskidzkiej (Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii). W dodatku informator pomija kilka przykładów, a liczba kierunków dość szybko się zmienia, zależnie od liczby zainteresowanych, np. w ubiegłym roku miały na Uniwersytecie Warszawskim powstać studia z zakresu strategii public relations, ale z braku chętnych nie powstały. Być może dlatego, że miały kosztować 12 tys. zł za rok.

Na ogół studia trwają dwa semestry (zjazdy kilka razy w miesiącu) i dają dyplom specjalisty ds. public relations. Ceny są różne. Jeden z najdroższych kursów prowadzą wspólnie Uniwersytet Warszawski, Polska Akademia Nauk i Instytut Rozwoju Biznesu — w 2007 r. czesne wynosiło 7,9 tys. za rok. Szkoła Główna Handlowa bierze 6 tys. zł, a prywatna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego w Warszawie proponuje public relations w praktyce za 6,4 tys. zł.

Jeśli komuś brak czasu na roczne studia podyplomowe, to może szkolenie? Jest ich równie dużo i na ogół trwają znacznie krócej. Na przykład Związek Firm Public Relations prowadzi trzymiesięczny kurs London School of Public Relations (raz w tygodniu), który kosztuje dla osoby prywatnej 4,8 zł, a dla firmy 5,6 tys. zł. Poza tym często kursy omawiające jakieś zagadnienie z zakresu PR, np. zarządzanie w sytuacji kryzysowej albo szkolenie medialne, organizują niektóre agencje.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAS

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / / Do wyboru, do koloru