Aktualnie istnieje 30-procentowe prawdopodobieństwo, że globalna sprzedaż luksusowych ubrań, torebek i biżuterii już w tym roku wyrówna lub przekroczy poziomy odnotowane w 2019 roku, czyli przed wybuchem pandemii. Wiele zależy od tempa rozwoju programów szczepionkowych, znoszenia obostrzeń i odrodzenia turystyki.
Bardziej realny scenariusz zakłada pełne odrobienie strat w 2022 roku. W poprzedniej prognozie, którą wydano w listopadzie, Bain przewidywał, że nastąpi to najwcześniej w 2023 roku.
Globalne przychody ze sprzedaży dóbr luksusowych spadły w zeszłym roku o 23 proc. do 217 mld euro. W pierwszym kwartale bieżącego roku zainteresowanie dobrami luksusowymi wyraźnie wzrosło w Chinach i USA, co pomogło największym graczom w branży, w tym LVMH, Hermesowi i Keringowi, częściowo odrobić straty z poprzednich kilku miesięcy.