W Chorwacji wystartował w październiku tygodnik „business.hr” — najmłodsze dziecko Bonnier Business, skandynawskiej grupy, która wydaje również „PB”.
Specyfiką chorwackiego tygodnika jest stale uaktualniana strona internetowa www.business.hr. Na niej ukazują się najświeższe informacje ze świata biznesu, podczas gdy pismo podejmuje tematy odpowiednie dla tygodnika. Nazwa i design gazety mają podkreślać jej silny związek ze stroną www.
— Do końca roku chcemy zdobyć 2 tys. prenumeratorów, a do końca 2006 r. 4-5 tys. Naszym celem jest sprzedaż 10 tys. egzemplarzy w prenumeracie. Chorwacja to rynek dużo mniejszy niż Polska — komentuje Zeljko Sundov, dyrektor zarządzający business.hr.
Pismo skierowane jest do przedsiębiorców. Kosztuje 3,2 euro. Tygodnik odbiega od reszty pism wydawanych przez Bonnier Business — to pierwsza gazeta tej grupy w formacie A4.
— Zmniejszanie gazet to nowoczesny trend. Sprawdzony i zaakceptowany przez chorwacki rynek, czego dowodem popularny tabloid „24 godziny”. Pasuje też do biznesowego tygodnika, jakim jest „business.hr” — wyjaśnia Jacek Utko, dyrektor artystyczny „PB”, projektant makiety „business.hr”.