Dobry rok dla Forda

DI
04-12-2009, 14:37

W listopadzie firma, kierowana przez Adama Kołodziejczyka, sprzedała na polskim rynku 2.386 sztuk nowych pojazdów. Roczny plan sprzedaży 30.000 sztuk nowych aut jest niezagrożony.

Od początku roku do klientów trafiło 27.689 sztuk nowych pojazdów marki Ford (z uwzględnieniem listopada 2009). Jest to o blisko 7.5 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Dzięki tak dobrym rezultatom Ford awansował na czwartą pozycję wśród najchętniej kupowanych marek w Polsce (o 2 miejsca w porównaniu z rankingiem w 2008 roku).

Adam Kołodziejczyk, prezes i dyrektor generalny Ford Polska
Zobacz więcej

Adam Kołodziejczyk, prezes i dyrektor generalny Ford Polska

Opierając się na danych IBRM SAMAR (za okres styczeń-październik 2009) Ford osiągnął 8,5 proc. udziału w rynku sprzedaży nowych samochodów osobowych w Polsce. Biorąc pod uwagę dane gromadzone w systemie Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, Ford Polska osiągnął w tym okresie jeszcze lepszy rezultat - udział w zarejestrowanych pojazdach osobowych w Polsce wyniósł 8.98 proc.

- Mijający rok jest dla Forda bardzo udany - mówi Adam Kołodziejczyk, prezes i dyrektor generalny Ford Polska. Zarówno nasza sytuacja globalna, jak i w Europie uległa znaczącej poprawie. Ford Motor Company, jako jedyna firma amerykańska, nie wystąpiła do instytucji państwowych i nie otrzymała pomocy finansowej, niezbędnej do prowadzenia codziennych operacji. W Europie Ford zajmuje solidną drugą pozycję wśród najchętniej kupowanych marek nowych samochodów, z rekordowym od 1999 roku udziałem w rynku - 9.2 proc. - dodał Adam Kołodziejczyk.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Dobry rok dla Forda