Jak wynika z analizy firmy Continental Opony Polska, w 2011 r. sprzedaż opon do aut ciężarowych wzrosła o 9,8 proc. w porównaniu do 2010 r. i wyniosła ponad 860 tys. sztuk.
Rynek europejski skurczył się jednak o 1,1 proc., choć zaczął dwucyfrowymi wzrostami obrotów w pierwszym półroczu. Ostatecznie sprzedano w Europie 11,8 mln opon — o 139 tys. mniej niż w 2010 r.
Rekord zanotowano w Rumunii, gdzie sprzedaż wzrosła o 23 proc. Największe spadki obrotów (o 10 proc.) nastąpiły w Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. W styczniu i lutym 2012 r. najwięksi producenci opon sprzedali ich w Europie o 28 proc. mniej niż w takim samym okresie 2011 r.
W Polsce spadek wyniósł 7proc.
860 tys.
Tyle opon do aut ciężarowych sprzedano w Polsce w 2011 r.