Dobry rok dla producentów w Polsce

MIB
opublikowano: 19-04-2012, 00:00

OPONY

Jak wynika z analizy firmy Continental Opony Polska, w 2011 r. sprzedaż opon do aut ciężarowych wzrosła o 9,8 proc. w porównaniu do 2010 r. i wyniosła ponad 860 tys. sztuk.

Rynek europejski skurczył się jednak o 1,1 proc., choć zaczął dwucyfrowymi wzrostami obrotów w pierwszym półroczu. Ostatecznie sprzedano w Europie 11,8 mln opon — o 139 tys. mniej niż w 2010 r.

Rekord zanotowano w Rumunii, gdzie sprzedaż wzrosła o 23 proc. Największe spadki obrotów (o 10 proc.) nastąpiły w Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. W styczniu i lutym 2012 r. najwięksi producenci opon sprzedali ich w Europie o 28 proc. mniej niż w takim samym okresie 2011 r.

W Polsce spadek wyniósł 7proc.

860 tys.

Tyle opon do aut ciężarowych sprzedano w Polsce w 2011 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MIB

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu