— W drugim kwartale chcemy zorganizować kolejną rundę finansowania. Na pewno chcemy przeznaczyć z niej około 50 mln zł na przejęcie włoskiej spółki z branży — mówił w kwietniu na łamach „PB" Piotr Radecki, dyrektor zarządzający ZnanyLekarz.pl.

Minęło pół roku i obie zapowiedzi zostały zrealizowane. Polska spółka, która na rynkach międzynarodowych funkcjonuje jako DocPlanner, jeszcze w maju zamknęła rundę finansowania w wysokości 80 mln EUR. Teraz dokonała zapowiadanego przejęcia. Za nieujawnioną kwotę kupiła TuoTempo, włoskiego dostawcę systemów do zarządzania relacjami z klientem (CRM) dla dużych placówek medycznych.
— To dla nas kluczowe przejęcie, będące jednocześnie dużym wyzwaniem. Jednoczymy siły, by wspierać i digitalizować służbę zdrowia oraz poprawiać doświadczenia pacjentów w kolejnym, bardzo ważnym dla nas segmencie — placówek medycznych — mówi Piotr Radecki.
Rozszerzenie oferty
DocPlanner to biznesowe dziecko Mariusza Gralewskiego, współtwórcy serwisu GoldenLine. Zaczynał jako serwis z opiniami o lekarzach i kontaktami do nich, ale potem funkcjonalności zostały rozszerzone o produkty dla samych lekarzy, m.in. oprogramowanie do obsługi kalendarzy i system rezerwacji wizyt w gabinetach. W spółkę zainwestowali m.in. Lukas Gadowski, współtwórca Delivery Hero, Fabrice Grinda, twórca OLX, czy Robert Lewandowski (za pośrednictwem funduszu Protos VC). Kapitał wyłożyły też duże fundusze venture, jak Point Ninve Capital, Goldman Sachs Private Capital czy One Peak Partners. W kilku rundach finansowania zebrano łącznie 130 mln EUR. Obecnie DocPlanner działa w 15 krajach i zatrudnia 1300 osób. Przejęta właśnie włoska spółka ma uzupełnić jego ofertę — do tej pory koncentrowano się na lekarzach i małych placówkach medycznych, teraz będzie można obsługiwać też duże podmioty.
„TuoTempo zapewnia wielofunkcyjny CRM adresowany do dużych podmiotów medycznych, oparty na trzech filarach — portal dla pacjenta, interaktywna komunikacja i zaangażowanie oraz analiza zachowań. System integruje się z oprogramowaniami w placówkach medycznych i szpitalach, umożliwiając automatyzację i usprawnienie ich pracy. Z kolei pacjenci mogą korzystać z interaktywnych usług cyfrowych, m.in. aplikacji mobilnej, poprzez którą sprawdzą wyniki badań lub historię leczenia, a także rezerwacji i płatności online, przypomnień i kampanii informacyjnych, ankiet satysfakcji, check-in czy video konsultacji" — podaje DocPlanner.
Skalowanie biznesu
TuoTempo podaje, że jego oprogramowanie wykorzystywane jest w 20 krajach na świecie i służy do zarządzania wizytami 15 mln pacjentów w 500 szpitalach i klinikach. Spółka działa na rynku od 2006 r. Jej założyciel i dyrektor generalny Donatello Bianco pozostanie w grupie DocPlanner po finalizacji przejęcia.
— W grupie DocPlanner znaleźliśmy idealną mieszankę energii, sposobu myślenia i międzynarodowej kultury, której potrzebujemy, aby skalować nasz CRM na całym świecie. To partner, na którego czekaliśmy od dawna — mówi Donatello Bianco, cytowany w komunikacie spółki.
Spółka ZnanyLekarz.pl miała w ubiegłym roku 30,55 mln zł przychodów ze sprzedaży i 3,7 mln zł zysku netto. Podstawowym źródłem przychodów były opłaty od lekarzy za usługi, takie jak promowanie profilu w serwisie. Tego, jakie przychody generuje DocPlanner w skali międzynarodowej, grupa nie ujawnia.