DocPlanner kupuje we Włoszech

opublikowano: 27-10-2019, 22:00

Polski kandydat na jednorożca po zebraniu od inwestorów 80 mln EUR ruszył na zakupy. Przejął producenta oprogramowania dla szpitali

— W drugim kwartale chcemy zorganizować kolejną rundę finansowania. Na pewno chcemy przeznaczyć z niej około 50 mln zł na przejęcie włoskiej spółki z branży — mówił w kwietniu na łamach „PB" Piotr Radecki, dyrektor zarządzający ZnanyLekarz.pl.

DocPlanner, w którym dyrektorem zarządzającym jest Piotr Radecki, do
tej pory koncentrował się na obsłudze lekarzy indywidualnych i małych placówek
medycznych, zatrudniających do 20 lekarzy. Teraz, dzięki przejęciu włoskiego
TuoTempo, grupa będzie miała ofertę dla szpitali i klinik
Zobacz więcej

POSZERZANIE BIZNESU:

DocPlanner, w którym dyrektorem zarządzającym jest Piotr Radecki, do tej pory koncentrował się na obsłudze lekarzy indywidualnych i małych placówek medycznych, zatrudniających do 20 lekarzy. Teraz, dzięki przejęciu włoskiego TuoTempo, grupa będzie miała ofertę dla szpitali i klinik WM

Minęło pół roku i obie zapowiedzi zostały zrealizowane. Polska spółka, która na rynkach międzynarodowych funkcjonuje jako DocPlanner, jeszcze w maju zamknęła rundę finansowania w wysokości 80 mln EUR. Teraz dokonała zapowiadanego przejęcia. Za nieujawnioną kwotę kupiła TuoTempo, włoskiego dostawcę systemów do zarządzania relacjami z klientem (CRM) dla dużych placówek medycznych.

— To dla nas kluczowe przejęcie, będące jednocześnie dużym wyzwaniem. Jednoczymy siły, by wspierać i digitalizować służbę zdrowia oraz poprawiać doświadczenia pacjentów w kolejnym, bardzo ważnym dla nas segmencie — placówek medycznych — mówi Piotr Radecki.

Rozszerzenie oferty

DocPlanner to biznesowe dziecko Mariusza Gralewskiego, współtwórcy serwisu GoldenLine. Zaczynał jako serwis z opiniami o lekarzach i kontaktami do nich, ale potem funkcjonalności zostały rozszerzone o produkty dla samych lekarzy, m.in. oprogramowanie do obsługi kalendarzy i system rezerwacji wizyt w gabinetach. W spółkę zainwestowali m.in. Lukas Gadowski, współtwórca Delivery Hero, Fabrice Grinda, twórca OLX, czy Robert Lewandowski (za pośrednictwem funduszu Protos VC). Kapitał wyłożyły też duże fundusze venture, jak Point Ninve Capital, Goldman Sachs Private Capital czy One Peak Partners. W kilku rundach finansowania zebrano łącznie 130 mln EUR. Obecnie DocPlanner działa w 15 krajach i zatrudnia 1300 osób. Przejęta właśnie włoska spółka ma uzupełnić jego ofertę — do tej pory koncentrowano się na lekarzach i małych placówkach medycznych, teraz będzie można obsługiwać też duże podmioty.

bc64433c-8c2e-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.

„TuoTempo zapewnia wielofunkcyjny CRM adresowany do dużych podmiotów medycznych, oparty na trzech filarach — portal dla pacjenta, interaktywna komunikacja i zaangażowanie oraz analiza zachowań. System integruje się z oprogramowaniami w placówkach medycznych i szpitalach, umożliwiając automatyzację i usprawnienie ich pracy. Z kolei pacjenci mogą korzystać z interaktywnych usług cyfrowych, m.in. aplikacji mobilnej, poprzez którą sprawdzą wyniki badań lub historię leczenia, a także rezerwacji i płatności online, przypomnień i kampanii informacyjnych, ankiet satysfakcji, check-in czy video konsultacji" — podaje DocPlanner.

Skalowanie biznesu

TuoTempo podaje, że jego oprogramowanie wykorzystywane jest w 20 krajach na świecie i służy do zarządzania wizytami 15 mln pacjentów w 500 szpitalach i klinikach. Spółka działa na rynku od 2006 r. Jej założyciel i dyrektor generalny Donatello Bianco pozostanie w grupie DocPlanner po finalizacji przejęcia.

— W grupie DocPlanner znaleźliśmy idealną mieszankę energii, sposobu myślenia i międzynarodowej kultury, której potrzebujemy, aby skalować nasz CRM na całym świecie. To partner, na którego czekaliśmy od dawna — mówi Donatello Bianco, cytowany w komunikacie spółki.

Spółka ZnanyLekarz.pl miała w ubiegłym roku 30,55 mln zł przychodów ze sprzedaży i 3,7 mln zł zysku netto. Podstawowym źródłem przychodów były opłaty od lekarzy za usługi, takie jak promowanie profilu w serwisie. Tego, jakie przychody generuje DocPlanner w skali międzynarodowej, grupa nie ujawnia.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy