Dom Development poprawił wyniki, sprzedając działkę

Paweł BerłowskiPaweł Berłowski
opublikowano: 2023-01-04 20:00

Czołowy deweloper sprzedał w 2022 r. klientom detalicznym dużo mniej mieszkań, ale sporo zarobił na działce sprzedanej funduszowi PRS.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • ile mieszkań sprzedał Dom Development w 2022 r.
  • ile firma zarobiła na działce sprzedanej funduszowi PRS
  • jaki jest udział klientów gotówkowych wśród nabywców mieszkań dewelopera
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Grupa Dom Development sprzedała w ubiegłym roku na rynku detalicznym prawie 3,1 tys. lokali, czyli o 24 proc. mniej niż w 2021 r. (ponad 1,7 tys. w Warszawie, 793 w Trójmieście, 354 we Wrocławiu i 208 w Krakowie). Grupa zakontraktowała także budowę w kolejnych latach 397 lokali na rzecz inwestora instytucjonalnego z segmentu PRS (private rental sector). Sprzedaż nieruchomości gruntowej wraz z pozwoleniem na budowę funduszowi przyniosła spółce 90 mln zł.

Za gotówkę:
Za gotówkę:
Klienci chcący ochronić wartość kapitału chętnie inwestują w lokale o podwyższonym standardzie — mówi Jarosław Szanajca, prezes Dom Development.

— W IV kw. spółka sfinalizowała pierwszą transakcję z inwestorem z segmentu PRS, najmu instytucjonalnego, dzięki czemu osiągnęliśmy sprzedaż zbliżoną do poziomu z bardzo dobrych lat 2018-19. Jesteśmy otwarci na dalszą współpracę z funduszami PRS, jednak nadal koncentrujemy się przede wszystkim na ofercie skierowanej do klientów indywidualnych — mówi Jarosław Szanajca, prezes Dom Development.

W 2022 r. grupa przekazała klientom ponad 3,6 tys. lokali, czyli o 10 proc. więcej niż w 2021 r.

Mimo licznych wyzwań na rynku mieszkaniowym wywołanych kryzysem kredytów hipotecznych Grupa Dom Development obserwuje znaczne zainteresowanie swoimi projektami.

— Klienci chcący ochronić wartość kapitału chętnie inwestują w lokale o podwyższonym standardzie. W minionym roku odnotowaliśmy rekordowy, 70-procentowy udział transakcji gotówkowych w strukturze sprzedaży — mówi Jarosław Szanajca.