Według Alessandra Lazzaroniego, dyrektora generalnego Domino's we Włoszech, do 2030 r. planowane jest otwarcie setek nowych włoskich restauracji Domino's, które dołączą do 16 000 otwartych w 85 krajach.

Jak powiedział w rozmowie z włoskim dziennikiem finansowym Money.it, nowe pizzerie otwierane będą głównie na północy i w centrum Włoch, nie dalej na południu niż w Rzymie.
Dzieje się tak częściowo dlatego, że fabryka produkująca ich ciasto znajduje się w Buccinasco, niedaleko Mediolanu, ale również dlatego, że południowa część kraju jest uważana za trudniejszy rynek.
Ich plan franczyzy obejmuje otwarcie 14 pizzerii w Mediolanie, trzech w Brescii oraz dwóch w miastach Bergamo i Monza.
Pierwsze z nowych otwarć planowane są w Mediolanie w 2020 r.
Globalna sieć pizzerii, która rozpoczęła działalność w Stanach Zjednoczonych w latach 60-tych, otworzyła swój pierwszy włoski oddział w 2015 r., a obecnie posiada około 28 oddziałów we Włoszech, głównie w Rzymie, Mediolanie i Turynie.
Domino's ma nadzieję przejąć dwa procent włoskiego rynku pizzy w ciągu następnej dekady i stać się największą firmą dostarczającą żywność we Włoszech, powiedział Lazzaroni, który kiedyś prowadził McDonald's we Włoszech.
Otwierając pierwsze włoskie Domino's w 2015 r., Lazzaroni powiedział, że franczyza odniesie sukces ze względu na model dostawy do domu i podkreślał, że będzie to "tradycyjna włoska pizza", produkowana z "lokalnej pszenicy".
"We wszystkich aspektach będzie ona czysto włoska... sos pomidorowy, mozzarella, gorgonzola i szynka parmeńska."
O ile pomysł sprzedaży pizzy Włochom może brzmieć nierealnie, o tyle inne amerykańskie sieci fast-foodów odniosły już sukces w kraju, słynącego z zamiłowania do tradycyjnej żywności.
Amerykańska sieć kawiarni Starbucks, która spotkała się z burzą krytyki, gdy w 2018 r. otworzyła swój pierwszy sklep w Mediolanie, po początkowym sukcesie planuje ekspansję w północnych Włoszech.
I mimo pewnych protestów, również McDonald's ma ugruntowaną pozycję we Włoszech. W rzeczywistości, kraj ten posiada czwartą co do wielkości liczbę placówek McDonald's w Europie.