Domino's chce otworzyć we Włoszech ponad 800 pizzerii

Katarzyna ŁasicaKatarzyna Łasica
opublikowano: 2020-01-09 11:55

Amerykański gigant pizza Domino's ogłosił, że w ciągu najbliższej dekady planuje otworzyć co najmniej 880 punktów we Włoszech, informuje thelocal.it.

Według Alessandra Lazzaroniego, dyrektora generalnego Domino's we Włoszech, do 2030 r. planowane jest otwarcie setek nowych włoskich restauracji Domino's, które dołączą do 16 000 otwartych w 85 krajach.

Bloomberg

Jak powiedział w rozmowie z włoskim dziennikiem finansowym Money.it, nowe pizzerie otwierane będą głównie na północy i w centrum Włoch, nie dalej na południu niż w Rzymie.

Dzieje się tak częściowo dlatego, że fabryka produkująca ich ciasto znajduje się w Buccinasco, niedaleko Mediolanu, ale również dlatego, że południowa część kraju jest uważana za trudniejszy rynek.

Ich plan franczyzy obejmuje otwarcie 14 pizzerii w Mediolanie, trzech w Brescii oraz dwóch w miastach Bergamo i Monza.

Pierwsze z nowych otwarć planowane są w Mediolanie w 2020 r.

Globalna sieć pizzerii, która rozpoczęła działalność w Stanach Zjednoczonych w latach 60-tych, otworzyła swój pierwszy włoski oddział w 2015 r., a obecnie posiada około 28 oddziałów we Włoszech, głównie w Rzymie, Mediolanie i Turynie.

Domino's ma nadzieję przejąć dwa procent włoskiego rynku pizzy w ciągu następnej dekady i stać się największą firmą dostarczającą żywność we Włoszech, powiedział Lazzaroni, który kiedyś prowadził McDonald's we Włoszech.

Otwierając pierwsze włoskie Domino's w 2015 r., Lazzaroni powiedział, że franczyza odniesie sukces ze względu na model dostawy do domu i podkreślał, że będzie to "tradycyjna włoska pizza", produkowana z "lokalnej pszenicy".

"We wszystkich aspektach będzie ona czysto włoska... sos pomidorowy, mozzarella, gorgonzola i szynka parmeńska."

O ile pomysł sprzedaży pizzy Włochom może brzmieć nierealnie, o tyle inne amerykańskie sieci fast-foodów odniosły już sukces w kraju, słynącego z zamiłowania do tradycyjnej żywności.

Amerykańska sieć kawiarni Starbucks, która spotkała się z burzą krytyki, gdy w 2018 r. otworzyła swój pierwszy sklep w Mediolanie, po początkowym sukcesie planuje ekspansję w północnych Włoszech.

I mimo pewnych protestów, również McDonald's ma ugruntowaną pozycję we Włoszech. W rzeczywistości, kraj ten posiada czwartą co do wielkości liczbę placówek McDonald's w Europie.