Dorosła razem ze swoim biznesem na YouTube

ŁO
05-12-2014, 16:10

Nastolatka jest gwiazdą portalu YouTube i przedstawicielką pokolenia, które zaczęło zarabiać w internecie w bardzo młodym wieku.

Bethany Mota umieściła swoje pierwsze materiały wideo na portalu YouTube w wieku 13 lat. Teraz ma już 19 lat, prawie 8 mln fanów, którzy subskrybują jej kanał, a każdego tygodnia notuje 20-30 mln wyświetleń. 

Bethany Mota w jednym ze swoich filmów
Zobacz więcej

Bethany Mota w jednym ze swoich filmów

YouTube

Biznes wymyślony przez nastolatkę przerodził się w małe internetowe imperium. Mota przyciąga uwagę także z innego powodu - jest jednym z przykładów nowej grupy przedsiębiorców. To pokolenie ludzi wychowujących się w sieci i zarabiających dzięki internetowi od najmłodszych lat swojego życia. Biznes Bethany dorastał i ewoluował z samą bohaterką, choć pod czujnym okiem ojca.  

Mota sięga już poza YouTube. Na portalu Instagram ma 4 mln fanów, a jej poszczególne fotki zbierają średnio po 500 tys. polubień innych użytkowników. Liczby przekładają się na dolary. Serwis Business Insider podaje, że nastolatka wprowadziła na rynek linię odzieży wspólnie z firmą Aeropostale, która w 2014 r. wygeneruje sprzedaż rzędu 50 mln USD.  

Dziewczyna w tyglu konsumpcjonizmu? Bethany uśmiecha się teraz ze strony internetowej odzieżowego koncernu dzieląc się z nastolatkami swoimi ulubionymi świątecznymi pomysłami na zakupy. Historia jej kariery nie jest jednak tylko opowieścią dziejącą się na styku internetu, biznesu i młodzieżowej kultury.  

Bethany zaczęła tworzyć swoje materiały wideo w czasie pokonywania depresji. Pierwsze filmiki miały być rodzajem terapii, a debiutanckie wideo przedstawia dosyć nieśmiałą nastolatkę bawiącą się kosmetykami. Najnowsze filmiki to już profesjonalna produkcja z grafiką, muzyką, efektami, scenariuszem oraz pewną siebie i uśmiechniętą młodą kobietą.  

Business Insider zaprosił Bethany razem z ojcem na konferencję „Ignition”. Tata-menedżer przyznał, że na początku aktywność córki w internecie była trudna do zaakceptowania, ale rodzice szybko zrozumieli, że kanał na YouTube ma pozytywny wpływ na zdrowie dziewczyny i jej poczucie własnej wartości.  

Kiedy pozwolić dzieciom na swobodę w sieci? Czy biznes może mieć twarz dziecka? Takie pytania są ważne dla współczesnych rodziców, którzy obawiają się beztroskiego surfowania swoich pociech.

Bethany Mota nie ukrywa, że cierpiała na depresję spowodowaną... cyberprzemocą.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / Dorosła razem ze swoim biznesem na YouTube