Dość kradzieży ładunku

MIB
11-10-2010, 15:10

Według Polskiej Izby Spedycji i Logistyki co trzecia firma spedycyjna lub logistyczna mogła paść ofiarą wyłudzenia lub kradzieży ładunku.

W związku z narastającym zjawiskiem kradzieży i wyłudzeń towarów w transporcie drogowym członkowie Polskiej Izby Spedycji i Logistyki (PISiL) postanowili zaangażować się w walkę z tym procederem i wesprzeć środowisko TSL w działaniach na rzecz wyeliminowania go z rynku transportowego. W tym celu PISiL powołała we wrześniu 2010 r. komisję ds. bezpieczeństwa w łańcuchu dostaw, w skład której wchodzą przedstawiciele firm zrzeszonych w izbie.

— Nie możemy bezczynnie patrzeć, jak oszuści okradają nasze firmy. Podobne inicjatywy podejmuje się w innych krajach UE, np. unijna organizacja spedytorów, agentów celnych i logistyków CLECAT powołała już kilka lat temu podobną komisję, w której także bierzemy czynny udział. Nasilające się kradzieże i wyłudzenia ładunków podczas transportu to ostatnio poważny problem w wielu krajach Wspólnoty — mówi Andrzej Szulc, dyrektor ds. spedycji w firmie Agroland, szef komisji ds. bezpieczeństwa w łańcuchu dostaw PISiL.

PISiL nie chce bezczynnie patrzeć na to, co robią złodzieje.
Zobacz więcej

PISiL nie chce bezczynnie patrzeć na to, co robią złodzieje.

Zamiary…

Podstawowym celem prac komisji będzie zwiększenie bezpieczeństwa w łańcuchu dostaw towarów podczas przewozu we wszystkich gałęziach transportu oraz w magazynach. Największym problemem są wyłudzenia towarów na fałszywe licencje drogowe oraz kradzieże na tzw. fałszywego przewoźnika.

Komisja chce także zapewnić wsparcie merytoryczne, tzn. informować o problemie, szkolić z zakresu bezpieczeństwa transportu, zwiększyć zainteresowanie tym problemem opinii publicznej oraz współpracować z innymi organizacjami samorządu gospodarczego i z administracją publiczną.

… i badania

Aby ocenić skalę zjawiska w Polsce, komisja PISiL przeprowadzi ankietę wśród firm transportowo-spedycyjno-logistycznych. Niestety, nikt nie robi regularnych badań rynku TSL pod tym kątem. Pierwsza tego typu ankieta została przeprowadzona przez PISiL w 2005 r. Jej wyniki okazały się zatrważające. Ponad 75 proc. firm TSL zostało wówczas dotkniętych kradzieżą lub wyłudzeniem towarów (podobnie jak obecnie metodą na fałszywego przewoźnika). Prawdopodobnie było to jedyne w Polsce badanie dotyczące kradzieży i wyłudzeń towarów w transporcie drogowym. W najbliższym czasie PISiL zorganizuje spotkania i szkolenia na temat bezpieczeństwa przewozów i magazynowania oraz fałszywych licencji w transporcie drogowym i kradzieży oraz wyłudzeń towarów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MIB

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Dość kradzieży ładunku