Dostawca naprawdę partnerem

Carlos Saraiva
19-08-2008, 00:00

Sieć handlowa, która chce osiągnąć sukces i umocnić rynkową pozycję, musi budować relacje z dostawcami na zasadach partnerskich. Niestety, w Polsce wciąż pokutuje stereotyp, zgodnie z którym producent zmuszony jest przyjmować podyktowane mu warunki, a korzyści odnosi przede wszystkim silniejszy partner. Ten stereotyp już dawno nie jest prawdziwy.

Długofalowa współpraca jest korzystna dla dostawcy, ponieważ ma on zapewniony zbyt i może myśleć o inwestowaniu w rozwój firmy. Ale korzyści są obopólne. Pozyskanie dobrych, renomowanych partnerów to jeden z warunków sukcesu sieci handlowej. W Polsce konkurencja jest duża i wiele sieci ubiega się o to, by cieszące się uznaniem wyroby znalazły się właśnie na ich półkach. A dla klienta liczy się nie tylko niska cena, lecz także idąca z nią w parze jakość. Z własnego doświadczenia wiem, że negocjacje z dostawcami nie są proste — znają oni swoją wartość i mają świadomość atutu, jakim są dobre i niedrogie produkty.

Partnerstwo w relacjach handlowców z producentami musi być przestrzegane nie tylko ze względu na elementarną uczciwość. W biznesie na dobrą opinię pracuje się długo, za to zła roznosi się lotem błyskawicy. Sieć, do której przyklei się opinia nierzetelnego kontrahenta, szybko stanie się bohaterem publikacji medialnych, a co gorsza — trudno będzie jej nawiązywać współpracę z poważnymi partnerami. Brak rzetelności we współpracy z dostawcami to jednocześnie doskonały prezent dla konkurencji.

Carlos Saraiva

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Carlos Saraiva

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Dostawca naprawdę partnerem