DPD dostarczy paczki do maszyn SwipBoxa

opublikowano: 11-11-2020, 22:00

Największy gracz na polskim rynku kurierskim dołącza do sieci punktów odbioru automaty duńskiego producenta. To trzecia firma, która nawiązuje taką współpracę.

Polacy lubią odbierać przesyłki z maszyn. Ponad 60 proc. osób badanych na potrzeby ostatniego raportu Gemiusa „E-commerce w Polsce" wskazało dostawy do maszyn paczkowych jako najczęściej wybieraną formę dostawy towaru podczas zakupów przez internet, co jest wynikiem nieco lepszym od dostawy kurierem bezpośrednio do domu lub pracy (można było wskazywać więcej niż jedną formę).

Na krajowym rynku dostaw do maszyn paczkowych dominującą pozycję ma InPost, który rozstawił już ponad 9000 paczkomatów. Jego konkurenci mają znacznie mniejszą skalę, ale inwestycje w budowę sieci alternatywnych do InPostu nabierają tempa. Masy nabiera wywodzący się z Danii SwipBox, który rozstawia maszyny m.in. przy sklepach Biedronki. Po okresie testów spółka oficjalnie rozpoczęła współpracę z DPD, czyli największym pod względem udziałów rynkowych kurierem na polskim rynku.

- Do sieci punktów odbioru DPD zostało włączonych około 200 automatów SwipBox. Jest to współpraca w ramach otwartej sieci agnostycznej, z której obecnie korzystają zarówno DHL Express, przesyłki międzynarodowe, DHL Parcel, lokalne, Poczta Polska, a teraz także DPD. Cieszymy się, że możemy realizować projekt z tak uznanym partnerem. Sam pilotaż okazał się dużym sukcesem, dlatego mamy nadzieję, że nasza współpraca będzie rozwijać się o nowe rozwiązania i usługi w najbliższych miesiącach – mówi Michał Czechowski, dyrektor zarządzający SwipBox Polska.

Maszynowa ofensywa
Maszynowa ofensywa
Duński SwipBox, którym w Polsce kieruje Michał Czechowski, do tej pory rozstawił na Wisłą około 250 maszyn do odbioru paczek, co oznacza, że jego sieć jest 36 razy mniejsza od sieci InPostu. Firma inwestuje jednak w jej rozbudowę i nawiązuje współpracę z dużymi graczami na rynku paczkowym.

DPD ma około 25-procentowy udział w polskim rynku. Poza dostawami bezpośrednio do klientów dostarcza również paczki do sieci punktów nadań i odbioru, których w całym kraju jest ponad 2,6 tys. Funkcjonują one m.in. w małych sklepach spożywczych i monopolowych.

- Automaty paczkowe to uzupełnienie sieci DPD Pickup i uelastycznienie oferty DPD na ostatniej mili. Pomyślnie przetestowaliśmy urządzenia SwipBox zwiększające efektywność naszej sieci odbiorów i cieszymy się, że mogą już z nich korzystać mieszkańcy największych miast w Polsce – mówi Rafał Nawłoka, prezes DPD Polska.

Tymczasem SwipBox ma obecnie w Polsce około 250 maszyn. Pierwszy etap współpracy z DPD zakłada pojawienie się automatów paczkowych w większych miastach, m.in. w Warszawie, Lublinie, Łodzi, Krakowie, w aglomeracji śląskiej, Trójmieście, Elblągu, Poznaniu, Szczecinie, Wrocławiu i Rzeszowie. Docelowo urządzenia mają być dostępne na terenie całego kraju.

- Część maszyn stanowi sieć na wyłączność Poczty Polskiej. Zdecydowana większość, bo prawie 200 automatów, jest zlokalizowanych w Biedronkach. Jeszcze w tym roku SwipBox zamierza uruchomić kolejnych 15-20 lokalizacji – mówi Michał Czechowski.

SwipBox na zagranicznych rynkach zaczął wprowadzać nowe rozwiązanie pod nazwą Infinity.

- To wolnostojące, bezdotykowe urządzenia zasilane przez baterie, do których obsługi wystarczy aplikacja i połączenie Bluetooth, które w Polsce również powinno spotkać się z pozytywnym odbiorem. Już mamy sygnały o zainteresowaniu naszych partnerów biznesowych. Przed nami pierwsze wdrożenia, o których będziemy na bieżąco informować – zapowiada Michał Czechowski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane