Drabex wspiął się do Izraela

opublikowano: 09-12-2020, 20:00

PAIH pomogła polskiemu producentowi drabin zdobyć kontrakt z importerem towarów dla branży budowlanej.

Izrael ma za sobą dwa lockdowny, ale mimo to branża budowlana ma się tam relatywnie dobrze. Projekty nie zostały wstrzymane w czasie pandemii. Gruszek w popiele nie zasypiał też polski Drabex, producent wyrobów z aluminium i stali - podpisał kontrakt z izraelskim importerem. Trzyletnia współpraca będzie dotyczyć dostarczania specjalistycznych drabin wielofunkcyjnych. Firmę w procesie zawierania umowy wspierała Polska Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH).

Szybkie negocjacje

Drabex jest firmą z polskim kapitałem, zatrudniającą ok. 130 osób. Jego podstawowe produkty to rusztowania, schody i meble, a także specjalistyczne drabiny, których wytwarza kilka tysięcy rocznie. Ma już międzynarodowe doświadczenie, m.in. dzięki współpracy z sieciami Decathlon i Ikea. Jego produkty zamawiały także elektrownie, lotniska i siłownie.

– Dysponujemy nowoczesnym parkiem maszynowym i wyspecjalizowaną załogą. Cieszymy się, że z pomocą PAIH zdobywamy kolejne rynki i możemy liczyć na dalszą pomoc w ekspansji. Widzimy duży potencjał w rynku izraelskim – mówi Janusz Wilczek, właściciel Drabeksu.

Wartości kontraktu na razie nie można określić, polska firma liczy jednak, że współpraca będzie się rozwijać. Umowę udało się podpisać po zaledwie dwóch tygodniach negocjacji, co było możliwe m.in. dzięki współpracy Zagranicznego Biura Handlowego (ZBH) PAIH w Tel Awiwie z lokalnym importerem, dla którego agencja wyszukuje polskich producentów.

– Błyskawiczne podpisanie kontraktu jest efektem współpracy PAIH z lokalnymi instytucjami. Dzięki niej udało się wypracować procedurę rejestracji, co przyspieszyło certyfikację polskich produktów z branży budowlanej i otworzyło kolejny sektor – mówi Zofia Nojszewska, kierownik ZBH PAIH w Tel Awiwie.

Partner strategiczny

Do końca listopada PAIH obsłużyła prawie 20 tys. zapytań od przedsiębiorców i wsparła niemal 250 kontraktów eksportowych. Do najpopularniejszych kierunków należały Stany Zjednoczone, Kazachstan, Niemcy, Izrael i Wielka Brytania.

– W Izraelu wsparcie PAIH otrzymały głównie firmy z branży spożywczej, które stanowią ponad 50 proc. ogółu firm z Polski wchodzących na ten rynek. Obecnie pracujemy tam nad kilkunastoma kontraktami z branży budowlanej, spożywczej i automotive - mówi Katarzyna Jedlińska z departamentu PR i Komunikacji PAIH.

Izrael jest atrakcyjnym partnerem handlowym ze względu na dostęp do wykwalifikowanych pracowników, wysoki poziom technologiczny gospodarki oraz siłę nabywczą obywateli. Według agencji dla Polski to strategiczny rynek w regionie Bliskiego Wschodu i jeden z najbardziej perspektywicznych kierunków ekspansji. Wyroby made in Poland mają tam coraz lepszą pozycję - przede wszystkim ze względu na jakość i cenę. Według danych Banku Światowego w 2018 r. handel zagraniczny stanowił 58 proc. PKB Izraela. W 2019 r. Polska wyeksportowała tam towary o łącznej wartości ponad 2,7 mld zł. Przełożyło się to na dodatnie saldo handlu o wartości 983 mln zł. Najczęściej eksportowano artykuły spożywcze.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane