Drabex wspiął się do Izraela

  • Aleksandra Łukaszewicz
opublikowano: 09-12-2020, 20:00

PAIH pomogła polskiemu producentowi drabin zdobyć kontrakt z importerem towarów dla branży budowlanej.

Izrael ma za sobą dwa lockdowny, ale mimo to branża budowlana ma się tam relatywnie dobrze. Projekty nie zostały wstrzymane w czasie pandemii. Gruszek w popiele nie zasypiał też polski Drabex, producent wyrobów z aluminium i stali - podpisał kontrakt z izraelskim importerem. Trzyletnia współpraca będzie dotyczyć dostarczania specjalistycznych drabin wielofunkcyjnych. Firmę w procesie zawierania umowy wspierała Polska Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH).

Szybkie negocjacje

Drabex jest firmą z polskim kapitałem, zatrudniającą ok. 130 osób. Jego podstawowe produkty to rusztowania, schody i meble, a także specjalistyczne drabiny, których wytwarza kilka tysięcy rocznie. Ma już międzynarodowe doświadczenie, m.in. dzięki współpracy z sieciami Decathlon i Ikea. Jego produkty zamawiały także elektrownie, lotniska i siłownie.

– Dysponujemy nowoczesnym parkiem maszynowym i wyspecjalizowaną załogą. Cieszymy się, że z pomocą PAIH zdobywamy kolejne rynki i możemy liczyć na dalszą pomoc w ekspansji. Widzimy duży potencjał w rynku izraelskim – mówi Janusz Wilczek, właściciel Drabeksu.

Wartości kontraktu na razie nie można określić, polska firma liczy jednak, że współpraca będzie się rozwijać. Umowę udało się podpisać po zaledwie dwóch tygodniach negocjacji, co było możliwe m.in. dzięki współpracy Zagranicznego Biura Handlowego (ZBH) PAIH w Tel Awiwie z lokalnym importerem, dla którego agencja wyszukuje polskich producentów.

– Błyskawiczne podpisanie kontraktu jest efektem współpracy PAIH z lokalnymi instytucjami. Dzięki niej udało się wypracować procedurę rejestracji, co przyspieszyło certyfikację polskich produktów z branży budowlanej i otworzyło kolejny sektor – mówi Zofia Nojszewska, kierownik ZBH PAIH w Tel Awiwie.

Partner strategiczny

Do końca listopada PAIH obsłużyła prawie 20 tys. zapytań od przedsiębiorców i wsparła niemal 250 kontraktów eksportowych. Do najpopularniejszych kierunków należały Stany Zjednoczone, Kazachstan, Niemcy, Izrael i Wielka Brytania.

– W Izraelu wsparcie PAIH otrzymały głównie firmy z branży spożywczej, które stanowią ponad 50 proc. ogółu firm z Polski wchodzących na ten rynek. Obecnie pracujemy tam nad kilkunastoma kontraktami z branży budowlanej, spożywczej i automotive - mówi Katarzyna Jedlińska z departamentu PR i Komunikacji PAIH.

Izrael jest atrakcyjnym partnerem handlowym ze względu na dostęp do wykwalifikowanych pracowników, wysoki poziom technologiczny gospodarki oraz siłę nabywczą obywateli. Według agencji dla Polski to strategiczny rynek w regionie Bliskiego Wschodu i jeden z najbardziej perspektywicznych kierunków ekspansji. Wyroby made in Poland mają tam coraz lepszą pozycję - przede wszystkim ze względu na jakość i cenę. Według danych Banku Światowego w 2018 r. handel zagraniczny stanowił 58 proc. PKB Izraela. W 2019 r. Polska wyeksportowała tam towary o łącznej wartości ponad 2,7 mld zł. Przełożyło się to na dodatnie saldo handlu o wartości 983 mln zł. Najczęściej eksportowano artykuły spożywcze.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane