Drobni inwestorzy zostali docenieni

Marcin Goralewski
04-05-2004, 00:00

W pierwszej połowie czerwca na giełdzie mają zadebiutować akcje SM-Media. Spółka postanowiła sprzedać je głównie drobnym graczom.

Emisja akcji SM-Media, warszawskiego operatora telekomunikacyjnego i dostawcy internetu, zakończyła się sukcesem. Spółka sprzedała 100 tys. akcji serii E. W transzy dużych inwestorów (85 tys. akcji) redukcja wyniosła 63,28 proc., a w transzy małych — 3,85 proc. (efekt przesunięcia 65,5 tys. akcji z transzy dla dużych).

— Nasza oferta była zbyt mała dla inwestorów finansowych. Otrzymywaliśmy natomiast wiele pytań drobnych graczy, dlaczego tak mało akcji dla nich przeznaczyliśmy — tłumaczy Wojciech Gawęda, prezes i główny właściciel SM-Media.

Akcje kupił także NASK. Zgodnie z podpisanym w kwietniu listem intencyjnym, ma dysponować co najmniej 5-proc. pakietem, ale w efekcie redukcji nie osiągnął tego progu. Teraz więc nabędzie akcje od dotychczasowych udziałowców.

Po udanej emisji SM-Media chce przenieść swoje notowania z CeTO na GPW. Debiutu można spodziewać się w pierwszej połowie czerwca. Uzyskane 7,5 mln zł spółka chce zainwestować m.in. w budowę 11 punktów styku sieci, reklamę usługi pre-paid i rozbudowę radiowego dostępu do internetu w Warszawie. W tym roku firma planuje 1,6 mln zł zysku netto, w przyszłym — 2,8 mln zł, — a w 2006 aż 4,7 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Goralewski

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Drobni inwestorzy zostali docenieni