Książka "Droga innowacji" traktuje o poszukiwaniu pomysłów, które mają szanse zmienić świat, i wyboistej drodze ich realizacji w biznesie. Bazuje na osobistych doświadczeniach i wiedzy, którą autor miał okazję sprawdzić w praktyce. Jest to także świadectwo czasu przełomu technologicznego i cywilizacyjnego, który stał się udziałem naszego pokolenia. Głównym „bohaterem” książki jest innowacja, nowatorskie rozwiązania, które pozwalają osiągać sukces w biznesie, wywierać wpływ na rzeczywistość i cieszyć się tym.
Droga innowacji została omówiona na przykładzie mBanku, który aktualnie, w 2010 roku, jest trzecim największym bankiem w Polsce pod względem liczby klientów, czwartym w Europie i piątym na świecie bankiem internetowym. Książka opisuje proces poszukiwania wartości mBanku oraz praktykę zarządzania przez wartości, która daje zdumiewająco pozytywne rezultaty.

Wartości konsekwentnie praktykowane w przedsiębiorstwie mają zasadniczy wpływ na kulturę organizacji dając jej trwałą przewagę konkurencyjną, która znajduje swoje odzwierciedlenie w wynikach finansowych, satysfakcji pracowników i klientów oraz zadowoleniu akcjonariuszy.