Drutex się zbroi

Emil Góecki
opublikowano: 08-04-2015, 00:00

Największy europejski producent okien z PCV za 100 mln zł dobuduje kolejną część fabryki. Zatrudni kilkaset osób.

Leszek Gierszewski, prezes i założyciel firmy Drutex, o swojej fabryce okien mówi z dumą: europejskie centrum stolarki. Ma argumenty: to największy producent okien i drzwi z PCV na kontynencie, dostawca do kilkudziesięciu krajów także poza nim, oraz jeden z największych pracodawców w regionie. Jesienią zeszłego roku prezes hucznie otwierał pierwszy etap centrum o powierzchni 30 tys. mkw. Teraz rozpoczyna budowę drugiego etapu. Inwestycja w halę o powierzchni 25 tys. mkw. i jej wyposażenie pochłonie 100 mln zł.

— Nowy obiekt pozwoli nam zwiększyć moce produkcyjne z obecnych 5 tys. do 10 tys. okien dziennie. Rynek rośnie w zawrotnym tempie, więc budowę drugiego etapu rozpoczynamy wcześniej, niż planowaliśmy — mówi Leszek Gierszewski.

W kompleksie znajdować się będą maszyny i urządzenia do produkcji stolarki z PVC, okleinowania profili, wytwarzania rolet oraz szyb zespolonych. Produkcja ruszy w pierwszym kwartale 2016 r. Inwestycja będzie oznaczała także wzrost zatrudnienia o kilkaset osób. Dziś firma zatrudnia ponad 2 tys. osób. W 2014 r. Drutex osiągnął 520 mln zł przychodu, z czego 70 proc. pochodziło ze sprzedaży zagranicznej. Rok wcześniej przychody wyniosły ponad 470 mln zł. Polska jest europejskim zagłębiem produkcji okien. Nasi przedsiębiorcy stworzyli kilka znanych w świecie marek: obok Druteksu to m.in. Pozbud, Fakro, Oknoplast czy Dobroplast.

— Dwa główne kierunki sprzedaży okien i drzwi dla polskich firm to eksport oraz krajowy rynek remontowy. Eksport polskiej stolarki dynamicznie rośnie już od kilku lat, a 2014 r. był kolejnym rekordowym sezonem dla eksporterów. Za granicą sprzedali ponad 7,6 mln okien i drzwi, czyli aż 40 proc. całej polskiej produkcji i ponad 50 proc. w ujęciu wartościowym. Na krajowym rynku wymian, po kilku latach spadków, w zeszłym roku odnotowano natomiast kilkuprocentowy wzrost sprzedaży. Polacy wymienili ponad 9 mln okien i drzwi, a poprawiające się nastroje konsumenckie pozwalają przypuszczać, że w 2015 r. sprzedaż zbliży się do 10 mln — mówi Maksymilian Miros, analityk z Centrum Analiz Branżowych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Emil Góecki

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu