Strata netto PCF Group wyniosła 75,6 mln zł wobec 22 mln zł zysku netto w 2022 r. Przychody obniżyły się o 12,5 proc. do 150,1 mln zł.
W liście do akcjonariuszy Sebastian Wojciechowski, prezes spółki, pogorszenie wyników tłumaczy wejściem branży w fazę korekty.
"Skomplikowana sytuacja na rynku utrudniła nam realizację wielu zamierzeń, a także spowodowała znaczącą presję na nasze wyniki finansowe. Przede wszystkim zmusiła nas do zaniechania niektórych inicjatyw (należy tu wspomnieć nieudane negocjacje dotyczące projektu Dolphin) lub znacznego ich ograniczenia (projekt Dagger, którego zakres ograniczyliśmy w listopadzie 2023 roku, a ostatecznie spisaliśmy w roku bieżącym)" - napisał Sebastian Wojciechowski.
Jak przypomniał, w tym samym okresie długoletni partner Square Enix zdecydował o rewizji warunków współpracy dotyczącej projektu Gemini.
"Na podstawie toczących się od wielu miesięcy rozmów, już wiemy, że nie uda nam się zrealizować tego projektu w ramach takiej marżowości, jak w latach ubiegłych. Obserwowaliśmy także i nadal obserwujmy spowolnienie w segmencie gier VR, do którego „dołożyła się” niestety nieudana premiera gry Bulletstorm VR – zapowiedziana na grudzień 2023, a która miała miejsce w styczniu 2024 r. Negatywne tendencje rynkowe odbiły się też na kondycji finansowej naszej drugiej, obok Incuvo, spółki zależnej – Game On, realizującej usługi produkcyjne dla podmiotów z branży gier" - dodał Sebastian Wojciechowski.
12 mln zł straty netto w 2023 r. wobec 2,1 mln zł zysku w 2022 r. poniósł Movie Games. Skonsolidowana strata EBITDA sięgnęła 6,9 mln zł wobec 1,3 mln zł rok wcześniej, a przychody spadły o 30 proc. do 4,5 mln zł . W oddzielnym komunikacie spółka podała, że aktualizacja wyceny posiadanych inwestycji odjęła od wyniku 3,9 mln zł.